سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 190206

با بررسی رنگ و سطح غلظت ادرار، مدفوع، خلط و همچنین جرم گوش می‌توان به اطلاعات زیادی درباره آنچه در داخل بدن رخ می دهد، دست یافت. جرم گوش مانع از ورود کثیفی و باکتری به عمق گوش می‌شود و می‌تواند اطلاعاتی درباره وضعیت جسمی به ما بدهد.

جرم گوش درباره سلامتی شما می گوید؟

سلامت نیوز:با بررسی رنگ و سطح غلظت ادرار، مدفوع، خلط و همچنین جرم گوش می‌توان به اطلاعات زیادی درباره آنچه در داخل بدن رخ می دهد، دست یافت. جرم گوش مانع از ورود کثیفی و باکتری  به عمق  گوش می‌شود و می‌تواند اطلاعاتی درباره وضعیت جسمی به ما بدهد:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، درصورتی‌که تعریق می‌کنید، ترشح مایع از گوش به‌احتمال‌زیاد به دلیل راه پیدا کردن عرق به داخل گوش و مخلوط شدن با جرم گوش است.اما اگر عرق نکردیدو جرم گوش آبکی سبز یا زرد پررنگ است، این می‌تواند نشانه عفونت گوش باشد.


*خشک یا چسبناک:
نوع جرم گوش می‌تواند سر نخ  ژنتیکی را مشخص کند. نتایج بررسی ها  نشان می دهد که بیشتر مردم قاره آسیا دارای جرم خشک و ساکنان قاره آفریقا و اروپا دارای جرم چسبناک یا خیس هستند.دلیل آن‌یک سازگاری  ژنتیکی نسبت به آب‌وهوا ست که اجداد ما در آن تکامل پیداکرده‌اند.


*دارای بوی قوی است:
این نوع جرم نشانه عفونت یا آسیب‌دیدگی در قسمت میانی گوش است و می‌تواند نشانه‌های متعددی داشته باشد از جمله مشکل دار شدن قسمت میانی گوش ،مشکل در حفظ تعادل،وزوز گوش ، احساس پری یا انسداد گوش. با داشتن این علایم حتماً به پزشک مراجعه کنید.


*متوجه ترشح آن هستید:
عفونت یا پارگی در پرده گوش می‌تواند به رشد غیرطبیعی پوست  منجر شود که ساختاری شبیه کیست دارد و باعث می‌شود کثیفی از گوش به کانال  راه پیدا کندو به‌جای ترشح غیرقابل مشاهده که به آن عادت دارید  جرم گوش به شکل قطره‌ای یا انبوه خارج می‌شود .احساس فشار و درد در گوش نیز می‌تواند براثر رشد غیرطبیعی پوست باشد.


انباشتگی جرم!
این مشکل نادر است و به‌جای این‌که  جرم خود به خود و به طور طبیعی از گوش خارج شود در گوش تراکم پیدا می‌کند و به مرور زمان دچار علایمی  مانند درد یا پری می‌شوید.


*پوسته‌پوسته است:
این نشانه بیماری نیست بلکه در پی بالا رفتن سن جرم گوش به‌صورت پوسته‌پوسته در می‌آید.به‌طورکلی با بالا رفتن سن غدد خشک می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha