عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه رسانه‌ها بیش از حد به موضوع خطاهای پزشکی ورود می‌کنند گفت: فکر نمی‌کنم در این مسئله احتیاج به ورود مجلس باشد چرا که ناظرین و قوانین مشخص هستند.

لزومی برای ورود مجلس به موضوع فوت بیماران دیالیزی نمی‌بینم

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه رسانه‌ها بیش از حد به موضوع خطاهای پزشکی ورود می‌کنند گفت: فکر نمی‌کنم در این مسئله احتیاج به ورود مجلس باشد چرا که ناظرین و قوانین مشخص هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نسیم آنلاین،دکتر حسینعلی شهریاری، در خصوص ورود کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره فوت مشکوک 4 نفر از بیماران دیالیزی در یکی از بیمارستان‌های استان خوزستان گفت: فکر نمی‌کنم در این مسئله احتیاج به ورود مجلس باشد و به نظر من خلأ قانونی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: ناظرین و قوانین مشخص هستند که باید نظارت کنند و اگر تخلفی انجام شود جایگاه شکایت و رسیدگی وجود دارد و همه این مسائل مشخص است.

شهریاری در ادامه خاطر نشان کرد: بیشتر رسانه‌ها به این مسئله دامن می‌زنند و متأسفانه بیشتر فضاسازی می‌شود و این فضاسازی در نهایت به ضرر مردم انجام می‌شود. بالاخره جامعه و کسی که کار تخصصی و پزشکی انجام می‌دهد باید احساس امنیت داشته باشد، در غیر این صورت اگر وضع به این نحو ادامه داشته باشد خیلی از عمل‌های جراحی بزرگ که ریسک دارد پزشکان قطعاً انجام نخواهند داد و این مسئله برای چامعه مشکل به وجود می‌آورد. یعنی اگر پزشکی احساس کند که یک بیماری را عمل کند و یک مشکلی، اتفاق بیفتد و بعد رسانه‌ها به دنبال آن پزشک می‌آیند و کلی در سطح جامعه جوسازی به وجود می‌آید، از ورود به این عمل ممانعت کرده و متأسفانه رسانه‌ها بیشتر دارند دامن می‌زنند و به نظر من این مسئله واقعاً مشکل درست می‌کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص چگونگی رسیدگی مجلس در این خصوص و مشکل دستگاه‌های دیالیز اضافه کرد: مراجع ذیربط رسیدگی لازم را می‌کنند و این دستگاه‌ها واقعاً مشکل ندارند حالا هر جایی ممکن است یک موقعی یک  چیزی یک اتفاقی برایش بیفتد امکان دارد که اتفاق بیفتد و اینکه فضا سازی شود در جامعه روزی صدها هزار بار دیالیز صورت می‌گیرد به نظرم مطلوب نیست به این حادثه دامن زده شود.

وی در مورد مرجع رسیدگی به این موارد تصریح کرد: وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی بررسی می‌کند و اطرافیان افراد فوت شده از نظر قانونی این اجازه را دارند که هم از طریق دادگستری و هم از طریق نظام پزشکی مشکل را  پیگیری و مطالبه کنند. شخص این حق را دارد که پیگیری کند و پیگیری هم که می‌کند قطعاً بی نتیجه نخواهد بود شما بروید ببینید در ماه چقدر از این مسائل پیگیری و حکم داده و برخورد می‌شود، یعنی هم دادگستری و هم نظام پزشکی‌ هر روز در این مسائل ورود پیدا می‌کنند و حق و حقوق افرادی که فکر کنند که ضایع شده واقعاً بررسی می‌شود ولی کلاً این فضاسازی که می‌شود در مجموع به نفع جامعه نیست. به نظر من رسانه‌ها این روزها متأسفانه خیلی وارد این موضوعات می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha