دکتر امید فرخزاد پزشک ایرانی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد با همکاری محققان موسسه ام آی تی در پروژه ای ویژه موفق به ساخت نانو ذرات ویژه ای شده است که دیواره رگهای قلبی را نشانه گرفته و در صورت نیاز به آنها دارو وارد می کند.

امید فرخزاد پزشک ایرانی دانشکده پزشکی هاروارد با همکاری محققان موسسه ام آی تی نوعی از نانو ذرات را طراحی کرده است که دیواره رگهای قلب را مورد هدف قرار داده و با دستور پزشک در زمانهای تعیین شده مقادیر کوچکی دارو وارد قلب می کنند تا به سرعت در جریان خون و در سرتاسر بدن منتشر شود.

پروفسور امید فرخزاد در رابطه با این ابداع جدید می گوید: گسترش نانوتکنولوژی می تواند در شیوه های درمانی رایج برای بازگردن رگهای قلبی تاثیر ویژه ای داشته باشد با این تفاوت که نیاز به تجهیزات و جراحی را از بین خواهد برد و قدمی بزرگ و رو به جلو در صنعت پزشکی به شمار می رود. این ابداع نمونه دیگری از تاثیرگذاری بالای فناوری نانو بر روی علم پزشکی است.

به گفته وی با کمک این فناوری می توان فناوریهای درمانی را ارائه کرد که هدف برای آن تعیین شده باشد و بتواند بر اساس برنامه ارائه شده داروهای خود را به بخشهای مختلف و تعیین شده بدن وارد کند.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، به گفته فرخزاد نانو ذرات نه تنها به شیوه ای پیشگیرانه در برابر هر نوع بیماری و آسیبی در بدن به مقابله بر می خیزند بلکه تنها اولین قدم در مسیر پیشرفت تکنیکهای درمانی با کمک فناوری های نانو به شمار می روند و در آینده بخش بزرگی از سرنوشت سلامت انسانها را به عهده خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha