قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: کار رسانه ها آگاهی دادن به مردم است و ما هم به عنوان یک سازمان مردم نهاد از حقوق مردم دفاع می کنیم و همین نقطه اشتراک ما با رسانه ها است.

کرامت مردم در بیمارستان ها رعایت نمی شود

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: کار رسانه ها آگاهی دادن به مردم است و ما هم به عنوان یک سازمان مردم نهاد از حقوق مردم دفاع می کنیم و همین نقطه اشتراک ما با رسانه ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد شریفی مقدم گفت: خبرنگاران نقش بسزایی در تحولات جامعه دارند و با اطلاع رسانی در مسائل مختلف مردم را آگاه می کنند.

وی ادامه داد: آگاهی مردم سبب می شود تا آنها تغییر نگرش داشته باشند و زندگی بهتری را تجربه کنند.

شریفی مقدم با بیان اینکه نقش خبرنگاران در حوزه سلامت برجسته تر از سایر حوزه هاست افزود: چون حوزه سلامت تخصصی است و برزندگی مردم تاثیرگذار است می توان گفت با اخبار رسانه ها، مردم در این سالها از حقوق به حق خود در این حوزه بیشتر آگاه شده اند.

قائم مقام سازمان در این نشست تاکید کرد: مهمترین مشکل مردم در بیمارستانهای دانشگاهی و آموزشی را رعایت نشدن کرامت آنان است.

شریفی مقدم تاکید کرد: متاسفانه مردم کمترین خدمات را در بیمارستانها دریافت می کنند و شان آنها کمتر رعایت می شود و علت ان تعداد کم پرستاران  است

وی ادامه داد: در حالی که در آمریکا به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۹ پرستار فعالیت می‌کنند و در اروپا به ازای ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۸ پرستار و در کشورهای حاشیه خلیج فارس ۳ تا ۴ پرستار فعالیت می‌کنند اما در ایران به ازای هر ۱۰۰۰ نفر کمتر از یک و نیم پرستار وجود دارد، یعنی مردم و بیماران حداقل خدمات پرستاری را نیز دریافت نمی‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha