عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به ادعای مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه بدهی دولت به این سازمان موجب تعویق در پرداخت مطالبات بیمارستانهای دولتی شده، گفت: نپرداختن به موقع مطالبات این سازمان توسط دولت، بیمارستانهای دولتی را ورشکست می کند.

دکتر علیرضا مرندی در خصوص اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که عنوان داشته عدم پذیرش بیماران تامین اجتماعی در بیمارستانهای دولتی به دلیل کسری بودجه وزارت بهداشت است، نه بدهی تامین اجتماعی به بیمارستانهای دولتی، به خبرنگار مهر گفت: آنچه را بنده مطلع هستم و در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شد، این است که مشکل بدهی تامین اجتماعی حداقل از شهریور باقی مانده است.

وزیر اسبق بهداشت با اشاره به گزارش علی ذبیحی در جلسه دوهفته قبل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهارداشت: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این جلسه عنوان کرد که همچنان به بیمارستانهای دولتی بدهکار هستند و علت آن نیز عدم پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی است.

مرندی در خصوص بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: این بدهی از محل پرداخت سه درصد حق بیمه است که می بایست دولت به حساب تامین اجتماعی واریز کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: مدیرعامل تامین اجتماعی عنوان داشته که دولت تامین اعتبار نکرده و همین مسئله باعث شده که نتوانند مطالبات بیمارستانهای دولتی را به موقع پرداخت کنند.

از سوی دیگر، وزیر بهداشت نیز در واکنش به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه مشکلات بیمارستانها مربوط به کسری بودجه وزارت بهداشت است نه بدهی بیمه ها، گفته است که " بدهی تامین اجتماعی به بیمارستانهای دولتی 5/2 برابر بدهی بیمارستانها به شرکتهای دارویی سازمان تامین اجتماعی است."

مرندی به تبعات این چالشها اشاره کرد و افزود: عدم پرداخت مطالبات بیمارستانهای دولتی از سوی تامین اجتماعی، ظلمی است که این سازمان به خودش می کند و باعث بروز خسارت به بیمارستانها می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بنده به عنوان ناظر بر اجرای قانون و در دفاع از حقوق مردم، نه قبول دارم که وزارت بهداشت مانع از پذیرش بیماران تامین اجتماعی در بیمارستانهای دولتی شود و نه اینکه می پذیرم تامین اجتماعی، بدهی خود به این بیمارستانها را با تاخیرهای چند ماهه بپردازد که باعث بروز این مشکلات شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha