یک متخصص عفونی گفت: معضل اصلی بیماری‌های انگلی، تشخیص آن است.

معضل اصلی بیماری‌های انگلی، تشخیص آن است

سلامت نیوز:یک متخصص عفونی گفت: معضل اصلی بیماری‌های انگلی، تشخیص آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،بهرام حاج‌کریمی ، با اشاره به اینکه بیماری‌های انگلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در بین افراد است، گفت: معضل اصلی بیماری‌های انگلی تشخیص آن است؛ چرا که با وجود آزمایشات صورت گرفته بر نمونه مدفوع افراد، انگل و همچنین تخم آن قابل شناسایی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جهان امروز با بحران آب و غذای سالم مواجه بوده و دسترسی افراد به منابع سالم تغذیه‌ای محدود است، از این رو مهم‌ترین عامل این بیماری را می‌توان مصرف آب‌های آلوده و غذاهای ناسالم دانست. برخی از انگل‌ها در محیط‌های آبی زندگی می‌کنند و با مصرف این آب، انگل به سهولت به افراد انتقال می‌یابد.

حاج‌کریمی افزود: حتی در دسترس بودن غذای سالم به نوع خود، بحران انگل‌ها را برطرف نمی‌کند؛ چرا که امروزه شاهدیم در شست‌وشوی سبزیجات و میوه‌ها به خصوص پهن‌برگان ما با مشکل انتقال انگل‌ها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: انگل‌ها به روش‌های دیگری نیز انتقال می‌یابند؛ به طور مثال برخی از انگل‌ها از طریق پوستی انتقال می‌یابند و در صورتی که فرد با پای برهنه در روی خاک قدم زند، انگل‌ها به بدن افراد منتقل می‌شود و برخی دیگر از طریق حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه منتقل می‌شوند.

این پزشک متخصص تصریح کرد: امروزه به دلیل افزایش نگهداری سگ و گربه و گران بودن هزینه نگهداری این حیوانات، کمتر مراجعه کردن به دامپزشک در خصوص زیرنظر داشتن بیماری این حیوانات، افراد بیشتری به این بیماری مبتلا می‌شوند.

حاج‌کریمی با بیان اینکه ابزارها و روش‌های شناسایی این بیماری گران است، خاطرنشان کرد: وجود بحران و محدودیت‌های غذا و آب و همچنین افزایش نگهداری حیوانات و گران بودن روش‌های شناسایی و غیره باعث شیوع این بیماری در دنیا شده است و همچنان تعداد زیادی را درگیر می‌کند.

این متخصص عفونی با بیان اینکه تنها در صورت تشخیص این بیماری، درمان به راحتی قابل اجرا است، افزود: در صورت درمان نیز افراد باید از مواجهه مجدد با عوامل ایجادکننده آن دوری کنند و این روند را مشکل می‌کند؛ چرا که معمولا غذا و آب به میزان کافی در دسترس نیست و فرد بهبود یافته مجددا با عوامل پدیدآورنده این بیماری مواجه می‌شود. بنابراین بحث پیشگیری و رعایت بهداشت مطرح می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha