چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 190305

ما انسان‌ها بدن پیچیده‌ای داریم و دانستن برخی از واقعیت‌های مربوط به آن خالی از لطف نیست.در این مطلب به چند نکته پزشکی اشاره‌ شده است که بهتراست بدانید:

چند نکته جالب پزشکی درباره بدن پیچیده انسان

سلامت نیوز:ما انسان‌ها بدن  پیچیده‌ای داریم و دانستن برخی از واقعیت‌های مربوط به آن  خالی از لطف نیست.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان در این مطلب به چند  نکته پزشکی اشاره‌ شده است که بهتراست بدانید:

عفونت دستگاه ادراری از آنچه فکر می‌کنید رایج‌تر است
معمولاً واقعیت‌های پزشکی حقایق را روشن می‌کند. برخلاف اعتقاد عامه مردم،  در هر دو جنس  زن و مرد، با  بالا رفتن سن خطر بروز ناراحتی افزایش می‌یابد. مردان بالای 50 سال دارای غده پروستات بزرگی هستند که باعث انسداد مثانه  و گیرکردن ادرار در داخل می‌شود. در حالی‌که در زنان استروژن که  از دیواره لوله ادراری محافظت می‌کند،  کمتر تولید می‌شود .


بیماری شدید اغلب باعث تروما می‌شود
نتایج تحقیق  پژوهشگران مونیخ  نشان می دهد که بیش از نیمی از بیماران مبتلا به سرطان سینه یک سال بعد از تشخیص داده شدن بیماری، دچار علایم استرس پس از تروما چون خشم و انزوا شده اند. نتایج تحقیقات حاکی از این است که مبتلایان به این بیماری باید از یک روان‌شناس نیز کمک بگیرند.


نور خیابان کیفیت خواب را کاهش می دهد
طبق مطالعه محققان دانشگاه استنفورد ، نور بیش‌ازحد چراغ‌های خیابان نقش زیادی در اختلال خواب شهروندان دارد. از این مطالعه می توان نتیجه گرفت ساکنان مناطقی که روشنایی خیابان آن زیاد است ، به‌احتمال‌زیاد اختلال خواب، خواب کوتاه و افزایش خستگی در  طول روز را تجربه می‌کنند. استفاده از  پرده‌های ضخیم یا چشم بند خواب می‌تواند این مشکل را رفع کند.


سرطان پوست و داروی تقویت جنسی
محققان  آلمانی علت شیوع بیشتر ملانوما را در مردان نسبت به زنان،  مصرف داروی تقویت جنسی  می دانند .  پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که اگرچه این دارو سرطان پوست  از قبل به وجود آمده  را تقویت  می‌کند ، اما به‌احتمال‌زیاد باعث ایجاد سرطان پوست جدید نخواهد  شد.


درمان با  آینه  برای مبتلایان به بولیمیا
پژوهشگران دانشگاه اسپانیا،  دو روش  را برای کاهش نارضایتی از اندام در زنان مبتلابه بیماری بولیمیا امتحان کردند.
بولیمیا از انواع بیماری‌های روحی و ذهنی محسوب می‌شود که فرد مبتلا احساس گرسنگی شدید می‌کند و  در بازه زمانی کوتاهی مقادیر زیادی غذا مصرف می‌کند.در یکی از روش  ها به  شرکت کنندگان اجازه داده شد تا  خود را در آینه نگاه کنند و بدن خود را توصیف کنند. روش دیگر این که بیماران احساسات منفی خود را ابراز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha