رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سال گذشته ۲۵۰۰۰ کودک بی‌سواد تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی بودند.

جذب ۲۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل

سلامت نیوز:رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سال گذشته ۲۵۰۰۰ کودک بی‌سواد تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، علی باقرزاده در آخرین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش مسئولیت پذیری مدیران مدارس و مردم را ضامن اصلی موفقیت برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی دانست و اظهار کرد: اگر هر کسی وظیفه سازمانی خودش را در حوزه سوادآموزی به خوبی انجام دهد، موفقیت قطعی است. علاوه بر این هدف ادغام واحدهای استانی و شهرستانی؛ بسیج ظرفیت مدیریت، منابع واقدامات نوآورانه آموزش و پرورش برای تقویت سواد آموزی بود. شورای پشتیبانی سوادآموزی نیز یک ظرفیت مهم است که باید به تدوین برنامه عمل شهرستانی و تقسیم کار و مشارکت موثر تمرکز پیدا کند نه به محکمه‌ایی برای بازخواست.

باقرزاده با اشاره به مرکز یادگیری محلی تاکید کرد: این مراکز نقطه عطف تغییر رویکرد سوادآموزی و بهترین فرصت عرضه سواد آموزی مدرن است. درست است که باید بهترین مدیر را  برای مرکز انتخاب و منصوب کنیم ولی کلید موفقیت مرکز یادگیری محلی، مشارکت نهادهای محلی و پاسخگویی به نیازهای مخاطبین است. در همین راستا طرح آموزش اولیاء بی سواد دانش آموزان، ابتکار مقام عالی وزارت و از دست آوردهای پایگاه اطلاعاتی سازمان است که دوسال از اجرای آن گذشته و فقط یکسال وقت داریم که با استفاده از مرجعیت و اقتدار مدیران مدارس آن را به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به اینکه باید در انتخاب آموزش دهنده ها دقت شود، گفت: رعایت اخلاق اسلامی و شئون معلمی از اصول است. به هیچ کس قول استخدام ندهید. مساله بیمه ماهیانه آنها با بخشنامه چند روز آینده مقام عالی وزارت حل خواهد شد و پرداخت بیمه، مستقل از نتایج امتحانات پایانی صورت می گیرد.  

رییس سازمان نهضت سوادآموزی اضافه کرد: در همین راستا کلیه خدمات و فعالیتهای سواد آموزی برای همه افراد رایگان است؛ لذا دریافت وجه از سواد آموزان، آموزش دهندگان و شرکتهای طرف قرارداد به هر بهانه‌ایی ممنوع است. علاوه بر این جذب تمام کودکان لازم التعلیم و پیشگیری از ترک تحصیل در دوره ابتدایی ضامن ریشه کنی بی سوادی است. سال گذشته ۲۵۰۰۰ کودک بی سواد تحت پوشش برنامه های سواد آموزی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha