چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 190351

براساس آخرین مطالعاتی که در مجله آمریکایی انسان‌شناسی فیزیکی به چاپ رسیده است، بینی مردان در مقایسه با زنان ۱۰ درصد بزرگ‌تر است.

بینی مردان از زنان 10 درصد بزرگتر است

سلامت نیوز:براساس آخرین مطالعاتی که در مجله آمریکایی انسان‌شناسی فیزیکی به چاپ رسیده است، بینی مردان در مقایسه با زنان ۱۰ درصد بزرگ‌تر است.

آمار نشان می‌دهد که انسان‌های امروزی، نسبت به اجداد خود از ماهیچه‌های باریک کمتری برخوردار هستند و درنتیجه به اکسیژن کمتری احتیاج دارند. اما سؤال اینجاست که: تا چه حد، میزان نیاز به اکسیژن در شکل‌گیری بینی مؤثر است؟

برای یافتن پاسخ این سؤال، دکتر ناتان هولتون به کمک گروهش، سایز و روند رشد بینی ۳۸ مرد و زن را به مدت ۲۰ سال و از سن ۳ سالگی‌شان مورد بررسی قرار داد. در واقع در پایان تحقیق، افراد در سنین ۲۰ سالگی به سر می‌بردند. نتایج نشان داد که مردان و زنان تا سن بلوغ دارای نسبت بینی یکسانی هستند.

اما همین که دوران بلوغ آغاز می‌شود، بینی مردان به شکل نامناسبی شروع به رشد می‌کند و دلیل اصلی آن نیاز بیشتر بدن به اکسیژن، کالری دریافتی و مصرف انرژی در این سنین است همچنین به واسطه وجود بیشتر ماهیچه‌های باریک در مردان بدن آن‌ها به اکسیژن بیشتری نیاز دارد.

منبع:تدبیر و امید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha