بررسی‌ها حاکیست تعدادی از نوزادان آلوده به ویروس زیکا دچار نوعی عارضه نادر مادرزادی در ناحیه مفاصل و عضلات خود می‌شوند.

ارتباط زیکا با نوعی عارضه مادرزادی در عضلات و مفاصل

سلامت نیوز:بررسی‌ها حاکیست تعدادی از نوزادان آلوده به ویروس زیکا دچار نوعی عارضه نادر مادرزادی در ناحیه مفاصل و عضلات خود می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، در این بررسی آمده است تعدادی از نوزادانی که در دوران جنینی به ویروس زیکا آلوده شده‌اند با نوعی عارضه مادرزادی متولد می‌شوند که علائم آن خشکی مفاصل و ضعف ماهیچه‌هاست.

این بررسی نشان می‌دهد نارسایی مادرزادی "آرتروگریپوزیس" با عفونت ناشی از ویروس زیکا در دوران بارداری مرتبط است و این عارضه یکی دیگر از مشکلات جسمی ناشی از این ویروس است.

ویروس زیکا در دوران بارداری با بروز عارضه مادرزادی میکروسفالی در نوزادان مرتبط است که باعث می‌شود مغز و سر نوزاد رشد طبیعی خود را نداشته باشد. همچنین این ویروس با مشکلات چشمی، کاهش قدرت شنوایی و اختلال در روند رشد مرتبط است.

در حقیقت متخصصان به گروهی از مشکلات جسمی مرتبط با ویروس زیکا در رحم به عنوان سندرم زیکای مادرزادی اشاره کرده‌اند اگرچه آنان در تلاش هستند تا تمامی مشکلات جسمی مرتبط با این سندرم را مشخص کنند.

در این بررسی محققان به مطالعه روی هفت کودک مبتلا به عارضه آرتروگریپوزیس که در برزیل متولد شده‌اند پرداختند. این عارضه در آمریکا نادر است و از هر 3000 تولد یک مورد ابتلا به آن مشاهده می‌شود.

نوزادان مبتلا به این عارضه برای حرکت دادن برخی از مفصل‌های خود محدودیت دارند و گاهی اوقات مفصل‌ها در یک وضعیت ثابت باقی می‌ماند. همچنین از میان این هفت نوزاد شش نفر آنان دچار عارضه میکروسفالی بودند که در رحم مادر به آن دچار شده‌اند.

به گزارش لایوساینس، همچنین در اسکن‌های انجام گرفته از مفصل‌های این نوزادان هیچ گونه مورد غیرمعمول در مفاصل آنان مشاهده نشد و به نظر بیماری آرتروگریپوزیس در این نوزادان منشا عصب شناختی داشته است. در واقع این نوزادان در مغز و سلول‌های عصبی که کنترل انقباض و انبساط ماهیچه اطراف مفاصل را برعهده دارند دچار مشکل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha