تغییر دادن سبک زندگی‌تان می‌تواند بزرگ‌ترین گامی باشد که برای جلوگیری از ابتلا به دیابت برمی‌دارید و باید در نظر داشته باشید که هیچ‌گاه برای شروع دیر نیست.

جدیدترین توصیه ها برای پیشگیری از دیابت

سلامت نیوز: تغییر دادن سبک زندگی‌تان می‌تواند بزرگ‌ترین گامی باشد که برای جلوگیری از ابتلا به دیابت برمی‌دارید و باید در نظر داشته باشید که هیچ‌گاه برای شروع دیر نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بنیاد امور بیماری های خاص، اگر قصد جلوگیری از ابتلا به دیابت را دارید، توصیه های زیر را نیز مد نظر داشته باشید:

وقتی صحبت از دیابت نوع ۲ یعنی شایع ترین نوع دیابت، به میان می‌آید، پیشگیری یک گام بزرگ به حساب می آید. به خصوص در صورتی که فرد در معرض خطر بالایی برای ابتلا به دیابت قرار داشته باشد، مثلاً دچار اضافه وزن باشد و یا سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت را داشته باشد، آنگاه پیشگیری از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

پیشگیری از دیابت، می تواند به سادگی اصلاح رژیم غذایی ، بیشتر کردن فعالیت بدنی و کم کردن چند کیلو گرم وزن باشد و هرگز برای شروع این کارها دیر نیست.

ایجاد چند تغییر کوچک در سبک زندگی‌تان می تواند، شما را از گرفتار شدن به عوارض پیچیده دیابت نظیر مشکلات چشمی، بیماری های کلیوی و مشکلات قلبی و عروقی دور نگاه دارد.

در ادامه جدید ترین و به روز ترین راهنمایی ها برای پیشگیری از ابتلا به دیابت (که توسط انجمن دیابت آمریکا) پیشنهاد شده است ارائه می شود.

۱-فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید:

انجام فعالیت های بدنی به صورت منظم، فواید فراوانی را برای شما به همراه خواهد داشت که از جمله آنها می توان به مواردی نظیر:

کم شدن وزن

کم کردن قند خون

بهبود حساسیت به انسولین ، اشاره کرد

۲- به میزان کافی فیبر مصرف کنید:

به میزان مناسب فیبر مصرف کنید، این کار فواید بسیاری به همراه خواهد داشت که تنها به تعدادی از آن‌ها در ادامه اشاره شده است:

کاهش خطر ابتلا به دیابت با بهبود کنترل قند خون

کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی

بهبود فرآیند کاهش وزن با ایجاد احساس سیری

۳- غلات سبوس دار را مصرف کنید:

اگرچه هنوز مشخص نیست چرا، اما غلات سبوس دار می توانند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند و به حفظ سطح قند خون (در حالت عادی) کمک کنند.

۴- وزن اضافه خود را کاهش دهید:

اگر دچار اضافه وزن باشید، آنگاه کم کردن وزن می تواند یک گام اساسی برای جلوگیری از ابتلا به دیابت باشد. هر کیلو وزنی که کم می کنید، می تواند وضعیت شما را به سلامتی نزدیک تر کند و نتایج شگفت آوری بر کنترل قند خون تان داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha