كارشناس مسؤول تغذیه استان یزد گفت: به دلیل وجود شكر بالا در نوشیدنی‌های صنعتی و به ویژه آب میوه صنعتی، مصرف آن در بیماران دیابتی، قلبی ‌عروقی و بیمارانی كه دچار اضافه وزن هستند توصیه نمی‌شود.

یوسف نقیایی در گفت‌وگو باایسنا، با بیان اینكه آب میوه‌ها به دو صورت طبیعی و صنعتی تهیه می‌شوند، اظهار داشت: آب میوه‌های صنعتی به دلیل افزودن موادی از قبیل شكر و انواع اسانس می‌توانند مشكلاتی برای سلامتی افراد در برداشته باشند.

وی ضمن اشاره به عوارض ناشی از مصرف زیاد آب میوه‌های صنعتی، افزود: انرژی مازاد بر نیاز شخص كه می‌تواند موجب اضافه وزن و چاقی شود و یا افزایش خطر ابتلا به دیابت به دلیل افزایش مصرف قندهای ساده موجود در آن، از جمله خطرات و مشكلاتی هستند كه مصرف كنندگان آب میوه‌های صنعتی را تهدید می‌كنند.

این كارشناس تغذیه خاطر نشان كرد: در آب میوه‌هایی كه به عنوان آب میوه‌های طبیعی توزیع و عرضه می‌شوند معمولا درصد وجود میوه و عصاره آن روی بسته‌بندی‌ها درج می‌شود و با توجه به اینكه در آب میوه‌های طبیعی هم علاوه بر عصاره طبیعی میوه، كمی شكر نیز به محصول اضافه می‌شود، توصیه می‌كنیم بیشتر از میوه‌جات استفاده شود و در صورت نیاز به مصرف آب میوه حتی‌المقدور از آب میوه خانگی استفاده شود و میزان مصرف آب میوه‌های صنعتی حتی برای افراد سالم نیز بسیار محدود شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha