«حسین طاهری» کارشناس بیهوشی و عضو شورای مرکزی دانشجوی نظام پرستاری کل کشور در یادداشتی نسبت به پذیرش بدون کنکور برخی رشته‌های علوم پزشکی انتقاد کرد.

یادداشت یک کارشناس بیهوشی در انتقاد به پذیرش بدون کنکور برخی رشته‌های علوم پزشکی

سلامت نیوز:«حسین طاهری» کارشناس بیهوشی و عضو شورای مرکزی دانشجوی نظام پرستاری کل کشور در یادداشتی نسبت به پذیرش بدون کنکور برخی رشته‌های علوم پزشکی انتقاد کرد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، متن یادداشت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّهُ لا یُفْلِحُ الظَّالِمُونَ»(انعام/۲۱)

حق ادامه تحصیل از جمله حقوقی است که نباید به هیچ دلیلی از یک شهروند دریغ شود.

اما این قصه‌ی تلخ انگار برای دانشجویان بیهوشی‌، اتاق عمل و بهداشت تمامی ندارد و هربار به علت تصمیمات غیرکارشناسانه اتفاقی تلخ در این رشته‌ها برای دانشجویان و رشته کارشناسی بیهوشی، می افتد و آینده این رشته را هرچه بیشتر از پیش در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

و در این مدت که در تب و تاب راه‌اندازی ارشد رشته‌ی هوشبری بودیم متوجه‌ی اتفاق تلخی دیگر برای این رشته و دانشجویان شدیم و این جذب کاردانی هوشبری، بدون کنکور و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی بود که در سال ۱۳۹۴ در دو شهر زاهدان و ایرانشهر انجام شد.

و حالا با منتشر شدن دفترچه‌ی کنکور ۹۵ متوجه شدیم علاوه بر زاهدان و ایرانشهر، مراغه و لرستان هم دانشجوی کاردانی هوشبری ، اتاق عمل و بهداشت بدون کنکور جذب خواهند کرد.

و این قدمی بزرگ در راستای نابودی این رشته‌ی مظلوم است و معلوم نیست سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

و حالا دانشجویان و همکاران ما بیدارتر از همیشه و معترض‌تر از پیش پیگیر حقوقشان هستند کسانی که سال‌ها درس خوانده‌اند استرس کشیدند پشت کنکور مانده‌اند و با رتبه‌های خوب به این رشته‌ها آمدند حالا شاهد این هستند که قرار است با رتبه‌های نجومی و یا سوابق تحصیلی وارد این رشته شوند.

و پرسش ما این است چه کسانی چنین تصمیمات غیر کارشناسی را علیه ما می‌گیرند؟ و آیا این تصمیمات کارشناسی‌شده است؟

آیا برای نابودی رشته‌ها می‌توان با جان بیمارانمان بازی کنیم و افرادی بدون آزمون برای این رشته تربیت کنید؟؟؟!!!

مسئولان بهداشت کشور و وزارت بهداشت باید پاسخگوی این پرسش‌ها باشند.

و یا شاید این تصمیمی باشد برای غافل کردن ما از راه‌اندازی رشته‌ی کارشناسی ارشد هوشبری و دیگر رشته‌های علوم پزشکی

اما هرچه که باشد ما جامعه بیهوشی و علوم پزشکی بیدارتر از گذشته به یاری خداوند صدای اعتراضمان را می‌رسانیم تا شاید جلوی این طرح غیر کارشناسی شده را بگیریم و در آینده شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

والسلام


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهره فایضی ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
    0 0
    باسلام وخسته نباشید حضورمسوولین بهداشت عرضم درخصوص جامعه هوشبری است که راه. ادامه تحصیل از ارشد تا دکتری به روی آنان بسته شده است دانشجویانی که با رتبه برتر به این رشته روی آورده اند بابد بدنبال آروزهای خود دراین خصوص در کشورهای بیگانه باشند مسوولین عزیز وبزرگوار عاجزانه تقاضا دارم به این رشته نیز همانند اتاق عمل تجدید نظری کنید تا کیفیت عملکردی آموزش تحقق پیداکند ممنونم فایضی ازشاهیندژ