یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 190593

مسافرت برای مردمی که در روستاهای منطقه دورافتاده ایفانادیانا در ماداگاسکار زندگی می‌کند، می‌تواند خطرناک باشد.

عکس/پهپاد در خدمت پزشکی

سلامت نیوز:مسافرت برای مردمی که در روستاهای منطقه دورافتاده ایفانادیانا در ماداگاسکار زندگی می‌کند، می‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین،اکنون پژوهشگران در این منطقه ماداگاسکار برای نخستین بار از یک پهپاد برای پیمودن مسافتی طولانی تا یک روستا، فرودآمدن و بار کردن نمونه‌های خون برای آزمایش‌های بیوشیمیایی و بعد پرواز مجدد و بازگشت به یک مرکز مراقبت بهداشتی استفاده کرده‌اند.

این عکس‌ها این رویداد را به تصویر می‌کشند.

پهپاد می‌تواند فاصله میان مرکز بهداشتی منطقه و روستای دوردست را در فاصله یک ساغت بپیماید. بر عکس، پیمودن پیاده این مسیر ممکن است ۱۰ ساعت طول بکشد.

هدف این طرح این بود که از یک پهپاد برای پرواز به این دهکده دورافتاده آمپیتاوانانا استفاده کند و با این طریق یا دارو به دهکده برساند یا نمونه‌های زیست‌شناختی از مردم دهکده را گردآوری کرند و با خود بیاورد تا در مرکز بهداشتی آنالیز شوند.



کارکنان بهداشتی در ماداگاسکار می‌تواند نمونه‌های بهداشتی از بیماران را گردآوری کنند. در این طرح، کارکنان محلی نمونه‌های خون را روستائیان گردآوری می‌کند  تا با پهپاد به تأسیسات بهداشتی مرکزی منتقل شوند.



هنگامی پهپاد با نمونه‌های خون پر شد، این وسیله نقلیه از زمین برمی‌خیزد و با محموله‌اش به مرکز بهداشتی بازمی‌گردد.



پهپاد پس از برخاستن از زمین به‌سوی مرکز بهداشتی بازمی‌گردد تا نمونه‌های خون را بتوان آنالیز کرد.



یک ساعت بعد پهپاد فرود می‌آید. پهپاد مسیری را در این مدت پیموده است که پیمودنش با پای پیاده حدود ۹ ساعت بیشتر طول می‌کشید.



نمونه‌های خون از پهپاد خارج می‌شوند و بعد می‌توان به‌سرعت آنها را آنالیز کرد.

منبع:LiveScience

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha