امانی طهرانی، مدیر کل دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری: بررسی کتاب های تازه تالیف پایه دهم دوره متوسطه از نظر کاربست واژ های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جایگزینی آن به جای واژه های غیرمصوب موجود در کتاب های درسی، در دستور کار قرار گرفته است.

استفاده از واژ های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی در کتاب های پایه دهم

سلامت نیوز:امانی طهرانی، مدیر کل دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری گفت: بررسی کتاب های تازه تالیف پایه دهم دوره متوسطه از نظر کاربست واژ های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جایگزینی آن به جای واژه های غیرمصوب موجود در کتاب های درسی، در دستور کار قرار گرفته است.

 قرار است مصوبات فرهنگستان در تمامی کتاب های این پایه دهم که بالغ بر بیست و پنج جلد است اعمال شود و معادل های فارسی مصوب، جایگزین واژه های غیرمصوب در کتاب های درسی این پایه در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ شود.

به گزارش سلامت نیوز دکتر محمود امانی طهرانی با اشاره به اهتمام دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری، افزود: بررسی کتاب های تازه تالیف پایه دهم دوره متوسطه از نظر کاربست واژ های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جایگزینی آن به جای واژه های غیرمصوب موجود در کتاب های درسی، در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: برای انجام این کاراز همکاری گروه های آموزش زبان و ادبیات فارسی و واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی استفاده می شود.

 مدیر کل دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری تصریح کرد: تا کنون کتاب های فارسی، ریاضی و آمار، هندسه، زیست شناسی و ریاضی (رشته ریاضی-تجربی)از این مجموعه بررسی شده و قرار است مصوبات فرهنگستان در تمامی کتاب های این پایه که بالغ بر بیست و پنج جلد است اعمال شود و معادل های فارسی مصوب، جایگزین واژه های غیرمصوب در کتاب های درسی پایه دهم در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ شود.

منبع: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha