رئیس اداره تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو گفت: طبق دستورالعمل الزامات یونیت و صندلی دندانپزشکی، تمامی شرکت‌های وارد کننده و تولید کننده موظف هستند تا یونیت‌های خود را با شرایط امکان نصب ساکشن های برقی ارائه کنند.

هدر رفتن آب در یونیت‌های دندانپزشکی

سلامت نیوز:رئیس اداره تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو گفت: طبق دستورالعمل الزامات یونیت و صندلی دندانپزشکی، تمامی شرکت‌های وارد کننده و تولید کننده موظف هستند تا یونیت‌های خود را با شرایط امکان نصب ساکشن های برقی ارائه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد مهدی گلابگیران، رئیس اداره تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به اینکه اکثر یونیت‌ها از ساکشن‌های آبی (بزاق کش) استفاده می‌کنند هدر رفت آب در آنها بالاست لذا برای صرفه جویی در آب و همچنین آلودگی‌های احتمالی که در اثر خرابی ساکشن ممکن است به‌وجود بیاید لازم است تا یونیت‌های دندانپزشکی مجهز به ساکشن‌های برقی شوند.

وی ادامه داد: این یونیت ها می‌توانند مکش حداقل ٦٠ لیتر در دقیقه و فشار زیر ٢٠٠ میلی متر جیوه را مهیا کنند.

رئیس اداره تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو گفت: این اساس طبق دستورالعمل الزامات یونیت و صندلی دندانپزشکی که در سال ١٣٨٨ به تصویب رسیده و در سایت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز اعلام شده است و تمامی شرکت‌های وارد کننده و تولید کننده موظفند تا یونیت‌های خود را با شرایط امکان نصب ساکشن‌های برقی ارائه کنند.

وی اظهار داشت: لازم است دندانپزشکان از نصب هرگونه ساکشن‌های آبی و هوایی خودداری کنند، لذا چنانچه خلاف این موضوع رویت شود طبق قانون برخورد خواهد شد.

گلابگیران در پایان گفت: در این میان بحث فرهنگسازی و اطلاع رسانی فواید این کار به جامعه دندانپزشکی و همچنین ارائه تسهیلات لازم جهت محیا کردن و نصب این ساکشن‌ها می‌تواند مفید فایده باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha