دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 19061

ریزش مو عارضه شایعی است که در افراد مختلف و با سن و جنس مختلف دیده می‌شود، اما به طور کلی علت 70 درصد ریزش مو در مردان آندروژنتیک است و با درمان‌های موقت و طبیعی بهبود پذیر نیست.

دکتر حبیب انصارین، متخصص پوست و مو و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: ریزش مو شایع است و دلایل آن هم بسیار گوناگون، بنابراین می توان یک علت خاصی را دلیل ریزش مو در همه افراد دانست اما به طور کلی در 70 درصد موارد علت ریزش مو در مردان آندروژنتیکی است که هورمون مردانه در بدن آنها مربوط می شود و در واقع بیماری ژنی محسوب می شود.

وی درمان این عارضه را دائمی دانست و افزود: این قبیل از ریزش مو در مردان تنها در صورت مصرف دارو و تحت نظر پزشک بهبود می‌یابد و با قطع دارو و عدم رسیدگی به درمان مجدد شروع خواهد شد.

دكتر انصارین تاکید کرد: در زنان نیز آندروژنتیک می تواند علت مواردی از ریزش مو باشد اما دلیل شروع ریزش مو در زنان به نسبت بیشتر از مردان است و با هر رژیم غذایی غلط، زایمان، ضعف بنیه بدنی یا علت دیگر تشدید می گردد.

این متخصص پوست و مو توصیه كرد كه در صورت مشاهده ریزش بیش از حد مو تنها به متخصص پوست مراجعه کرده و مصرف داروهای تجویز شده برای دیگران یا صرفا تکیه بر تبلیغات دارویی برای رشد و تقویت مو پرهیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha