نایب رئیس انجمن میکروب شناسی ایران، در مورد پنهان ماندن وضعیت عفونت های بیمارستانی در کشور به ویژه در شهرستان های دور از پایتخت و کلانشهرها، توضیحاتی ارائه داد.

پشت پرده عفونت های بیمارستانی/پنهان کاری بخش خصوصی

سلامت نیوز:نایب رئیس انجمن میکروب شناسی ایران، در مورد پنهان ماندن وضعیت عفونت های بیمارستانی در کشور به ویژه در شهرستان های دور از پایتخت و کلانشهرها، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، پژواک خاکی روز یکشنبه در نشست خبری هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران که قرار است از دوم تا چهارم شهریور ۹۵ در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شود، گفت: در این کنگره قرار است پیرامون مقاومت های آنتی بیوتیکی، عفونت های بیمارستانی، واکسن های میکروبی، میکروب شناسی بالینی، بیماری های مشترک انسان و دام، بیماری های عفونی نوپدید و بازپدید و...، بحث و بررسی می شود.

وی با عنوان این مطلب که در کنگره امسال در ارتباط با میکروب شناسی دها و دندان نیز بحث خواهد شد، افزود: میکروب شناسی مواد غذایی، آب و فاضلاب، پروبیوتیک و اعتباربخشی کارهای آزمایشگاهی، از دیگر محورهای مورد بحث در کنگره پیش رو است.

دبیر علمی کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران از برپایی ۱۷ پنل تخصصی در کنگره هفدهم خبر داد و گفت: در کنگره امسال ۱۴۲۸ خلاصه مقاله دریافت کردیم که ۱۷۲ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۱۵۰ مقاله در قالب پوستر ارائه می شود. ضمن اینکه ۱۰۶ مقاله هم برگشت خورد.

خاکی از حضور ۱۰ میهمان خارجی از اروپا و آمریکا در کنگره ایران خبر داد و افزود: یکی از سخنرانی ها پیرامون چالش های واکسن های اچ آی وی خواهد بود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه وضعیت عفونت بیمارستانی در مراکز درمانی کشورمان چگونه است، گفت: شاید گزارش مسئولان وزارت بهداشت از عفونت های بیمارستانی در مورد بیمارستان های تهران و کلانشهرهای کشور قابل استناد باشد. اما، واقعیت این است که وضعیت عفونت های بیمارستانی در شهرستان های دور از تهران و کلانشهرها، چندان مطلوب نیست.

خاکی با عنوان این مطلب که عفونت های بیمارستانی در شهرستان ها از شیوع بالاتری برخوردارند، ادامه داد: متاسفانه در تشخیص سریع و به موقع عفونت های بیمارستانی، درست و دقیق عمل نمی کنیم و همین مسئله باعث پنهان ماندن وضعیت عفونت های بیمارستانی می شود.

نایب رئیس انجمن میکروب شناسی ایران با بیان این مطلب که در انتقال نمونه های آزمایشگاهی از بیمارستان نیز ضعیف هستیم، گفت: سرعت و شرایط لازم برای انتقال نمونه از بیمارستان به آزمایشگاه را نداریم و از همین رو، گزارش ها منفی کاذب خوانده می شود.

وی با اعلام اینکه وضعیت عفونت های بیمارستانی در بخش دولتی بهتر از بیمارستان های خصوصی است، افزود: بخش خصوصی تمایل چندانی ندارد که گزارش و آمار بدهد و از همین رو، پافشاری می کند که چنین آمارهایی ندهد. اما بخش دولتی همکاری بهتری با انجمن میکروب شناسی دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha