دبیر سابق هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی کشور گفت: حدود ۱۰ درصد بودجه بهداشت و درمان هر کشور صرف دارو و درمان بیماران کلیوی می شود.

۱۰ درصد بودجه سلامت کشورها صرف بیماران کلیوی می شود

سلامت نیوز:دبیر سابق هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی کشور گفت: حدود ۱۰ درصد بودجه بهداشت و درمان هر کشور صرف دارو و درمان بیماران کلیوی می شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از مهر، داریوش آرمان با اشاره به پیش بینی وزارت بهداشت مبنی بر ۲ برابر شدن تعداد بیماران بیماران کلیوی طی ۱۰ سال آینده، گفت: بی تردید تحقق این آمارها بسیارنگران کننده است. به همین خاطر دست اندرکاران مربوطه در بخش های دولتی و غیردولتی می بایست برای ارتقای سلامت مردم و نیز آگاهی بخشی به عموم افراد جامعه برای پیشگیری از این بیماری خاموش برنامه ریزی های جدی ، هدفمند و در عین حال میان مدت و بلند مدت داشته باشند.

وی تأکید کرد: بنابراین باید حرکت های جدی در کاهش روند رو به رشد این بیماری ها و همچنین تأمین خدمات مختلف مورد نیازبرای اینگونه بیماران صورت گیرد.

عضو سابق هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی کشور خاطرنشان کرد:با توجه به این که برنامه های پیشگیری جدی ومنسجم در کشور به چشم نمی خورد، به نظر می آید با توجه به پیش بینی های وزارت بهداشت، تا ۱۰ سال آینده شاهد سیر افزایشی بیماری های کلیوی نسبت به وضعیت موجود باشیم.

وی هشدار داد: به نظر می رسد تا ۱۰ سال آینده تعداد بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته(نیازمند دیالیز و پیوند) که در حال حاضر حدود ۸۰ هزار نفر هستند، به عدد ۱۵۰ هزار نفر برسد.

آرمان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی برای پیشگیری ازبیماری های حاد کلیوی درکشورنیازمند برنامه ریزی های کلان مدیریتی وکارشناسی ازسوی مسولان ودست اندرکاران وزارت بهداشت و حتی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هستیم تا انشالله درآینده شاهد رشد حداقلی تعداد بیماران دچارنارسایی کلیوی باشیم.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha