سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد: افرادی که تاریخ تولدشان در شناسنامه بیش از پنج سال از سن واقعی آنها باشد می‌توانند با مدارک کافی برای تغییر در تاریخ تولد اقدام کنند.

چگونه می‌توان تاریخ تولد در شناسنامه را اصلاح کرد؟

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد: افرادی که تاریخ تولدشان در شناسنامه بیش از پنج سال از سن واقعی آنها باشد می‌توانند با مدارک کافی برای تغییر در تاریخ تولد اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،محمد ابراهیم طریقت  درباره شرایط اصلاح تاریخ تولد در شناسنامه، گفت: افزایش و یا کاهش سن در شناسنامه تابع قانون مشخصی است که باید توسط مراجع قضائی تایید و میزان تغییر آن اعلام شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه فرد متقاضی باید با ادله کافی به مراجع قضائی مراجعه کند، عنوان کرد: پس از اینکه مراجع قضائی ادله را از فرد متقاضی پذیرفتند، نامه‌ای به سازمان ثبت‌احوال صادر می‌‌شود و ما بر اساس نظر قانون تغییرات مورد نظر را در شناسنامه فرد متقاضی اعمال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت‌احوال بدون نظر مراجع قضائی اجازه اعمال هیچ گونه‌ تغییر در اطلاعات شناسنامه افراد ندارد، عنوان کرد: افراد 18 سال به بالا که متقاضی اعمال تغییر در تاریخ تولدشان هستند می‌توانند با ادله کافی به مراجعه قضایی مراجعه کنند اما اشخاص کمتر از 18 سال باید دارای حکم رشد باشند و یا پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه خود می‌توانند برای فرزندان کمتر از 18 سال خود اقدام کنند.

طریقت عنوان کرد: افرادی که تاریخ تولدشان در شناسنامه بیش از پنج سال از سن واقعی آنها باشد می‌توانند با مدارک کافی برای تغییر در تاریخ تولد اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha