دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 19065

متخصصان بخش سلامت هشدار داده‌اند که نشستن به مدت طولانی می‌تواند کشنده باشد.

بر این اساس حتی اگر به طور مرتب هم ورزش کنید، نشستن زیاد برای سلامتی مضر است و فرقی نمی‌کند که چه موقع یا کجا نشسته‌اید؛ در اداره، مدرسه، ماشین، مقابل کامپیوتر یا تلویزیون؛ تنها مدت نشستن مهم است.

تحقیقات متعدد نشان داده است: افرادی که بیشتر ساعات روز را در حالت نشسته هستند، احتمال زیادی وجود دارد که دچار چاقی، حمله قلبی و حتی مرگ شوند.

"الین بلوم باک" متخصص سلامت و ورزش از کشور سوئد می‌گوید؛ وقتی متولیان بخش سلامت، میزان فعالیت روزانه را مشخص می‌کنند، میزان ساعاتی را که افراد باید صرف نشستن کنند را به آنها نمی‌گویند.

به گفته این محقق، بعد از چهار ساعت نشستن در بدن، نشانه‌های آسیب و زیان بروز پیدا می‌کند. پس از چهار ساعت نشستن، نظم دهی ژن‌ها به مقدار گلوکز و چربی متوقف می‌شود.

حتی برای کسانی که ورزش می‌کنند نشستن پشت‌میز به مدت زیاد مضر است. تیم آرمسترانگ متخصص فعالیت فیزیکی در سازمان بهداشت جهانی می‌گوید؛ کسانی که هر روز ورزش می‌کنند اما به مدت طولانی هم می‌نشینند بهتر است که به جای ورزش کردن در چند ساعت متوالی ساعات ورزش خود را در طول روز تقسیم کنند.

گفتنی است، در تحقیقی که سال گذشته روی 17 هزار کانادایی به مدت 12 سال و بدون در نظر گرفتن مسئله ورزش انجام شد، محققان دریافتند: افرادی که بیشتر می‌نشینند، خطر مرگ در آنها بالاتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha