دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 190659

یک متخصص پوست و مو گفت: درمان‌های خودسرانه برای پرمویی یا موی زاید، مشکل آفرین است.

درمان خودسرانه موهای زاید ممنوع!

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو گفت: درمان‌های خودسرانه برای پرمویی یا موی زاید، مشکل آفرین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر عبدالرضا عرفانی  با اشاره به اینکه درمان موی زاید و پرمویی متفاوت است، اظهار کرد: برای درمان پرمویی و موی زاید لازم است علل هر کدام جداگانه بررسی شود.


وی با بیان اینکه پر مویی معمولا در کل بدن ایجا می‌شود، افزود: پر مویی معمولا در نواحی مانند چانه، روی سینه و نواحی ران‌ها ایجاد می‌شود.
این متخصص پوست و مو با بیان اینکه یکی از علت‌های ایجاد موی زاید اختلالات هورمونی است، اضافه کرد: یکی از علل ایجاد موهای زائد در زنان، افزایش سطح هورمون‌های مردانه است که علاوه بر رشد موهای زائد، موجب ریزش موی سر و ایجاد آکنه می‌شود.


این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه یکی از روش‌های رفع موهای زاید و پرموئی، لیزر است، اضافه کرد: معمولا  70 درصد موهای ضخیم و مشکی با چندین مرتبه لیزر از بین می‌روند، البته افرادی که موی زاید دارند باید پیش از اقدام به لیزر موها، علل ایجاد آن را ریشه‌یابی و درمان کنند.


عرفانی ادامه داد: موی زائد معمولا در زنانی دیده می‌شود که مبتلا به کیست‌های تخمدانی هستند و این افراد بهتر است پیش از اقدام برای از بین بردن موهای زائد، دورهای درمانی را طی کرده باشند.


وی در خصوص درمان‌های طب سنتی و استفاده از برخی روغن‌ها مانند روغن مورچه به منظور کمتر شدن موی زاید، گفت: اطلاع خاصی در این زمینه ندارم، اما بهتر است افراد اقدام به درمان خودسرانه موهای زائد نکنند؛ زیرا چنین مشکلاتی به راحتی قابل درمان نیست.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha