قائم مقام وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت وظیفه نظارت نهایی را دارد اما در این حوزه از جامعه پزشکی نیز کمک می‌گیرد.

حریرچی: وظیفه نظارت نهایی بر مراکز به عهده وزارت بهداشت است

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت وظیفه نظارت نهایی را دارد اما در این حوزه از جامعه پزشکی نیز کمک می‌گیرد.

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص یکی از مصاحبه‌های رئیس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: بعید می‌دانم فردی به بزرگواری دکتر زالی واگذاری مسئولیت نظارت بر مراکز ترک اعتیاد به بسیج جامعه پزشکی را دور از شان این جامعه خوانده باشد. چرا که رئیس سازمان نظام پزشکی یکی از کارشناسان و دلسوزان حوزه سلامت است.

وی افزود: وظیفه نظارت نهایی بر مراکز به عهده وزارت بهداشت است اما می‌تواند از دستگاه‌های مختلف و حتی بخش غیر دولتی در این حوزه کمک بگیرد.

حریرچی با اشاره به اقدامات اخیر وزارت بهداشت در زمینه کنترل آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: اقدامات مهمی که برای کاهش آسیب در سطح جامعه در حال اجرا است برای ارتقا و افزایش کیفیت نیاز به توان بسیج جامعه پزشکی و نهادهای این چنینی دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت یادآور شد: واگذاری نظارت بر یک مرکز و یا مسئولیت انجام خدمتی به جامعه پزشکی اولین بار نیست که صورت می‌گیرد. در گذشته برای اموری همچون واکسیناسیون و یا ارائه خدمات درمانی به مناطق محروم از این جامعه کمک گرفته‌ایم چراکه این اقدام به نفع ارائه کنندگان خدمت و استفاده کنندگان آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha