سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰۰ بیمار، ۱.۷ دهم تخت بیمارستانی داریم، افزود: درکنار این با مشکل عدم رعایت عدالت در توزیع تخت بیمارستانی نیز مواجه هستیم.

تخت های بیمارستانی عادلانه توزیع نشده است

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰۰ بیمار، ۱.۷ دهم تخت بیمارستانی داریم، افزود: درکنار این با مشکل عدم رعایت عدالت در توزیع تخت بیمارستانی نیز مواجه هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محمد نعیم امینی‌فرد با انتقاد از کمبود تخت بیمارستانی، گفت: متاسفانه در کشور با معضل کمبود تخت بیمارستانی به صورت جدی مواجه هستیم به طوری که به ازای هر یک هزار بیمار، ۱.۷ دهم تخت بیمارستانی داریم که با توجه به تعداد بالای بیماران این تعداد تخت جوابگو نیست، از نظر متوسط تعداد تخت نه تنها با کشورهای پیشرفته قابل قیاس نیستیم بلکه نسبت به کشورهای منطقه هم در وضعیت نامناسبی قرار داریم.

وی با انتقاد از عدم رعایت عدالت در توزیع تخت بیمارستانی، یادآور شد: عدم رعایت عدالت در توزیع تخت به گونه ای است که ممکن است این نسبت در منطقه ای از کشور ۲.۵ و در منطقه ای دیگر ۰.۶ باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید عدالت در توزیع تخت بیمارستانی در کشور رعایت شود، تصریح کرد: وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان تامین اجتماعی باید به عنوان دستگاه هایی که به طور مستقیم در قبال رفع کمبود تخت بیمارستانی وظیفه دارند وارد عمل شده و با هم همکاری لازم را برای رفع معضل کمبود تخت بیمارستانی داشته باشند.

وی بر ضرورت فراهم نمودن زمینه های ورود بخش خصوصی برای رفع کمبود تخت بیمارستانی تاکید کرد و یادآور شد: از آنجایی که بخش خصوصی به دلیل هزینه بر بودن راه اندازی تخت های بیمارستانی تمایلی برای ورود به این حوزه ندارد بنابراین باید زمینه ورود بخش خصوصی مانند خرید خدمت و پرداخت مابه التفاوت خدمات در برخی زمینه ها از سوی دولت برای تامین تخت بیمارستانی فراهم شود زیرا فراهم نمودن زمینه ورود بخش خصوصی کیفیت خدمات رسانی را بهبود می بخشد.

امینی‌فرد ادامه داد: برای اینکه به مردم فشاری وارد نشود باید هزینه‌های پرسنلی در ارتباط با خرید خدمات از بخش خصوصی را به نوعی تعهد کنیم زیرا خرید خدمت با تعرفه‌های ترجیحی از بخش خصوصی به نفع منافع عمومی مملکت است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس، در رابطه با مسئله عدم تناسب تخت های سازمان تامین اجتماعی با جمیعت بیمه شده، گفت: این مشکل تنها مختص کلانشهر تهران نیست بلکه مربوط به تمامی شهرهای کشور است به نوعی که در استان سیستان وبلوچستان با دو میلیون و ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی در مرکز استان وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: البته تامین اجتماعی بیشتر معتقد به خرید خدمات بوده و تمایلی به درمان مستقیم ندارد هر چند که باید بر اساس تکالیفی که بر عهده دارد به درمان مستقیم توجه بیشتری داشته باشد از این رو بهتر است تامین اجتماعی تعدادی از تخت‌های بیمارستانی را تامین نماید زیرا منابع عمومی وزارت بهداشت تکافوی تامین تخت مورد نیاز بر اساس استاندارها نیست.

   

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha