چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 19076

فقر تغذیه و نداشتن رژیم غذایی مطلوب، دو عامل مهم در ابتلا به بیماری پوكی استخوان در افراد، محسوب می شود.

فقر تغذیه، مهمترین عامل در ابتلا به پوكی استخوان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر داود جعفری، مدیر گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشكی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت : پوكی استخوان یا "استئوپروز"، در اثر تخریب بافت استخوانی در افراد، به وجود می‌آید و توده استخوان كاهش یافته و منجر به شكستگی آن منجر می‏شود.

وی گفت: بر خلاف تصور مردم، استخوان در این بیماری، نرم نشده بلكه دچار حالت شكنندگی شده و به دلیل اینكه متابولیسم استخوان به درستی انجام نمی شود، استخوان استحكامش را از دست می‌دهد.

به گفته وی، این مساله باعث شده تا استخوان با وارد شدن یك ضربه به آسانی بشكند و تخریب شود.

این متخصص جراحی استخوان و مفاصل با بیان اینكه بیماری پوكی استخوان در زنان شایع‌تر است، یادآور شد: آغاز سن ابتلا به این بیماری در زنان بعد از یائسگی است و تغییر هورمون‌ها در این حالت نیز تاثیر گذار است.

وی با بیان اینكه این بیماری دارای راه‌های درمان و پیشگیری است، خاطرنشان كرد: استفاده از تغذیه مناسب و قرار گرفتن در نور آفتاب می تواند مانع از بروز این بیماری در افراد شود. فقر تغذیه حتی در نسل جوان نیز مسیر ابتلا به پوكی استخوان را هموارتر خواهد كرد.

این متخصص ارتوپد در خاتمه تاكید كرد: بهره‌مندی از تغذیه خوب تنها منحصر به مصرف مواد لبنی نیست و باید از تمامی مواد دارای كلسیم و ویتامین‌های مختلف برای تقویت استخوان‌ها، استفاده كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha