سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 190770

یک روان شناس گفت:حضور در جمع و مشارکت در فعالیت های اجتماعی در افزایش اعتماد به نفس افراد نقش بسزایی دارد.

با این ترفندها اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

سلامت نیوز:یک روان شناس گفت:حضور در جمع و مشارکت در فعالیت های اجتماعی در افزایش اعتماد به نفس افراد نقش بسزایی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛امیر احمدی دکترای روان شناسی اظهار داشت: اعتماد به نفس نگرش و قضاوت افراد درباره ی خودشان است و رابطه ی مستقیمی با حس شادی،نشاط و سرزندگی در افراد دارد و به عبارتی هرچه قدراعتماد به نفس بالاتری داشته باشیم از زندگی خود بیشتر لذت می بریم.

احمدی ضمن اشاره به این موضوع که داشتن اعتماد به نفس یکی از نشانه های اصلی سلامت روان است، اظهار داشت:سازمان بهداشت جهانی یکی از دلایل اصلی افسردگی را عدم اعتماد به نفس می داند و بی نشاطی و دلمردگی افراد در زندگیشان از پایین بودن اعتماد به نفس آن ها ناشی می شود.

وی بیان کرد:منفی بافی،احساس خود کم بینی،عدم توانایی در بیان خواسته ها و نیاز های خود ،خیالبافی،گریزانی از واقعیت،دلبستگی به آروزهای فریبنده،آسیب پذیری در برابر هرنوع شکست،احساس تنهایی حتی در هنگام حضور در جمع،احساس خلآ و پوچی،ترس از موقعیت های جدید،عادت به پشت گوش انداختن کارها و خود داری ازبیان احساسات و عقاید از ویژگی های افرادی است که از عدم اعتماد به نفس رنج می برند.

احمدی افزود:دوران نوجوانی یکی از دوران هایی است که در آن اعتماد به نفس افراد به خصوص در دختران به دلیل اهمیت آن ها به ظاهر کم می شود و توجه به اعتماد به نفس و سلامت روان در این بازه زمانی اهمیت فراوانی دارد.

احمدی ادامه داد:بهترین راهکارها برای بالابردن اعتماد به نفس نوجوان مراقبت ازجسم و بالابردن نشاط ازطریق ورزش کردن ،مهارت آموزی در کارها و پوشیدن لباس مناسب است.

این روان شناس مقایسه کردن زندگی خود با دیگران را یکی از دلایل عدم اعتماد به نفس دانست و عنوان کرد: افراد باید از مقایسه کردن زندگی خود با زندگی دیگران به خصوص در فضای مجازی و به ویژه از مقایسه ی فرزندان خود با همسالانشان خود داری کنند و نسبت به ارزش ها و توانایی های خود آگاهی داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد :حضور در جمع و مشارکت در فعالیت های گروهی و تمرین مثبت اندیشی از جمله مهمترین راهکار های بالا بردن اعتماد به نفس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha