چهار نفر که با ربودن مردی افغان قصد داشتند از همسر او ٢٠٠ میلیون تومان باج بگیرند، در عملیات بامدادی دستگیر شدند.

پایان گروگان‌گیری ٢٠٠‌‌میلیون‌تومانی در عملیات بامدادی

سلامت نیوز:چهار نفر که با ربودن مردی افغان قصد داشتند از همسر او ٢٠٠ میلیون تومان باج بگیرند، در عملیات بامدادی دستگیر شدند. 

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، زنی افغان روز هفتم مرداد با مراجعه به کلانتری مولوی، به مأموران اعلام کرد همسرش ساعت هفت صبح به قصد رفتن به محل کارش از خانه خارج شد و پس از آن دیگر جواب‌گوی تماس‌های تلفنی‌اش نیست.

 این زن پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «همسر ٥٢ ساله‌ام به‌نام «صمد» صبح روز حادثه منزل را به مقصد محل کارش در یک مرکز تهیه غذا در خیابان مرزداران ترک کرد اما چند ساعت پس از آن، از محل کار همسرم با خانه تماس گرفتند و گفتند صمد به آنجا نرفته و گوشی تلفن همراهش نیز خاموش است. پس از آن در تماس‌های مکرر با گوشی تلفن همراه همسرم، متوجه شدم گوشی خاموش شده است.


این زن یک روز بعد بار دیگر به پلیس آگاهی رفت و از گروگا‌ن‌گیری همسرش و باج‌خواهی آدم‌ربایان برای آزادی او خبر داد. همسر «صمد» در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «همراه دو فرزندم، در خانه بودم که متوجه تماس از طریق گوشی تلفن همراه همسرم شدم. وقتی تلفن را جواب دادم، برخلاف انتظار، صدای مردی ناشناس را شنیدم که گفت «همسرت پیش ماست» و در ادامه درخواست مبلغ ٢٠٠ ‌میلیون تومان پول کرد. از این شخص خواهش کردم با همسرم صحبت کنم تا از سلامتی و زنده‌بودنش اطمینان پیدا کنم اما او ضمن تهدید و فحاشی، تماس را قطع کرد. پس از آن چندین بار، با شماره تلفن همراه همسرم تماس گرفتم، اما گوشی خاموش شده بود».


با توجه به تماس تلفنی ربایندگان با خانواده «صمد»، بلافاصله موضوع به معاونت جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد و ضمن انجام هماهنگی با مقام قضائی، پرونده برای ادامه رسیدگی و رهایی گروگان و دستگیری ربایندگان، در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان ضمن انجام اقدامات پلیسی، به تحقیقات میدانی از اطرافیان و افراد مرتبط با صمد و خانواده‌اش پرداختند و در بررسی‌های خود موفق به شناسایی یکی از اتباع کشور افغانستان به نام «حسین» (٢٥ساله) شدند که برابر اطلاعات، از چندی پیش با صمد درگیری داشت.

محل سکونت حسین در شهریار شناسایی شد و کارآگاهان با مراجعه به این محل و انجام تحقیقات نامحسوس پلیسی، اطلاع پیدا کردند او هم‌زمان با ربوده‌شدن صمد، ناپدید شده است.

با انجام اقدامات پیچیده پلیسی، مخفیگاه ربایندگان و محل نگهداری فرد ربوده‌شده در شهرستان باغستان شناسایی شد و این محل تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار گرفت. سرانجام ساعت سه بامداد دیروز، چند تیم عملیاتی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام عملیات غافلگیرانه، ضمن هدف قراردادن یکی از ربایندگان از ناحیه پا، سه رباینده دیگر را دستگیر و صمد را نیز با دست‌وپای زنجیرشده و چشمانی بسته از داخل یک اتاقک خارج کردند و نجات دادند.  صمد که پس از آزادی از دست ربایندگان قادر به حرف‌زدن نبود، در سخنانی کوتاه بیان کرد ٢٠ روز است با چشمانی بسته و دست‌وپای زنجیرشده در اتاقک محبوس است.


چهار رباینده به نام‌های «ناصر» (٤٥ساله – تبعه ایران)، «حسین» (٢٦ساله – تبعه افغانستان)، «اسماعیل» (٣٠ساله – تبعه افغانستان) و «عبدالله» (٢٧ساله– تبعه ایران) پس از انتقال به پلیس آگاهی، در اظهارات اولیه بیان کردند دو نفر از آنها (ناصر و اسماعیل) در پوشش مأمور اقدام به ربودن صمد کردند. در ادامه تحقیق از متهمان مشخص شد اسماعیل، به‌عنوان نگهبان و سرایدار در ویلای محل نگهداری گروگان مشغول به‌کار بود و متهمان با استفاده از این موقعیت و اطمینان‌داشتن از نبود صاحب ویلا، اقدام به انتقال فرد ربوده‌شده و نگهداری وی در این محل کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «تحقیقات از متهمان در مراحل اولیه قرار دارد و یکی از آنها برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل و سه متهم دیگر پرونده نیز پس از انجام تحقیقات اولیه و برای صدور قرار قانونی به دادسرای امور جنایی اعزام شدند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha