سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 190779

یک متخصص اطفال گفت: اگرچه مصرف میوه روشی کارآمد در ارتقا سلامت کودک است اما نحوه مصرف آن از محدودیت هایی پیروی می کند.

باید و نبایدهایی برای مصرف میوه در کودکان

سلامت نیوز:یک متخصص اطفال گفت: اگرچه مصرف میوه روشی کارآمد در ارتقا سلامت کودک است اما نحوه مصرف آن از محدودیت هایی پیروی می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حوا زارعی متخصص اطفال، ؛اظهار کرد: خوردن انواع میوه تاثیر بسزایی در تندرستی و رشد کودکان دارد چرا که این گروه غذایی، بخشی از نیاز آن ها به مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را تامین می کند اما نحوه مصرف آن باید تابع مقررات تعیین شده ای باشد.

وی ادامه داد:شروع مصرف میوه در کودکان از 7 ماهگی به بعد و با آغاز تغذیه تکمیلی و تغییر نوع غذا خوردن کودک از حالت مایع به لعابی و پوره است.

این متخصص اطفال با بیان اینکه ممکن است مصرف برخی از میوه ها حساسیت زا باشد، افزود: از جمله میوه هایی که مصرف آنها باعث ایجاد حساسیت می شوند، توت فرنگی و مرکباتی چون پرتقال و نارنگی است و بهترین میوه ای که در چند هفته ابتدایی آغاز تغذیه تکمیلی می توان وارد برنامه غذایی کودک کرد، آب سیب است که باید به تدریج به غلظت آن افزوده شود.

وی در خصوص عدم مصرف مرکبات تا قبل از یک سالگی، افزود: به دلیل حساسیت زا بودن این نوع از میوه ها، مصرف آنها برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی شود.

زارعی باتوجه به تصور اشتباه برخی از مادران در خصوص ارتباط میان افزایش وزن کودک با خوردن هرچه بیشتر میوه ها، تاکید کرد: اگرچه مصرف میوه ها کمک شایانی به روند سوخت و ساز و جذب بهتر ویتامین ها می کند، اما تاکنون رابطه مستقیمی میان این دو ثابت نشده و بهتر است مادران توجه بیشتری به نوع تغذیه آنها برای رشد مناسب داشته باشند.

زارعی، به منظور بهبود ذائقه کودکان در مصرف میوه ها، بیان داشت: بهتر است والدین نحوه ارائه میوه را تنوع بخشیده و  آنها را به  شکل‌های جذاب و تکه های کوچک برش داده و یا با ایجاد مزه ای تازه از طریق ترکیب پوره میوه ها، تمایل آنها را برای این میاون عده بیشتر کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha