یک مطالعه انگلیسی نشان می دهد مصرف مسکن های عادی مانند استامینوفن در دوران بارداری، احتمال بروز مشکلات رفتاری مانند بیش فعالی در کودکان را افزایش می دهد.

مصرف مُسکن در زنان باردار احتمال بیش فعالی کودکان را افزایش می دهد

سلامت نیوز:یک مطالعه انگلیسی نشان می دهد مصرف مسکن های عادی مانند استامینوفن در دوران بارداری، احتمال بروز مشکلات رفتاری مانند بیش فعالی در کودکان را افزایش می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، بررسی هفت هزار و 800 زن در دوران بارداری نشان می دهد بیش از نیمی از آنان در دوران بارداری از داروی های مسکن از جمله استامینوفن استفاده کردند. ادامه مطالعه نشان می دهد حدود 5 درصد از کودکان متولد شده از این مادران، در سنین هفت سالگی به یکی از مشکلات رفتاری مانند بیش فعالی مبتلا بودند.


البته محققان بر این باورند که استامینوفن برای کاهش درد یا تب در دوران بارداری، از دیگر انواع مسکن ایمن تر است؛ ولی به زنان هشدار می دهند که در مصرف این داروی مسکن زیاده روی نکنند.


ریشه مشکلات رفتاری بسیار پیچیده است و نمی توان آن را فقط به یک عامل مانند مصرف مسکن در دوران بارداری نسبت داد؛ ولی این مطالعه نشان می دهد مصرف مسکن در دوران بارداری می تواند این مشکلات را تشدید کند. محققان به زنان باردار توصیه می کنند که در دوران بارداری تا حدامکان از مصرف داروهای شیمیایی اجتناب کنند و از روش های طبیعی برای کاهش درد استفاده کنند.


به گزارش فاکس نیوز،اسید های چرب امگا 3، زنجبیل، میوه های حاوی آنتوسیانین (مانند توت فرنگی، انگور قرمز، گیلاس، تمشک و سیب قرمز)، ویتامین C، نعنا و پونه، روغن زیتون فرابکر و رژیم غذایی ضد التهابی، مهمترین مواد غذایی آرام کننده درد هستند.
نتایج این تحقیقات در نشریه JAMA Pediatrics منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha