سانتا ماریا نماینده ارشد سازمان جهانی بهداشت كه برای ارزیابی فعالیت سازمان جهانی بهداشت به ایران سفر كرده در نشستی كه با معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران داشت از عملكرد مدیریت شهری در حوزه سلامت ابراز رضایت كرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این نشست سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه سلامت شهری ارائه داد.

وی در این گزارش به اقدامات و پیشرفت‌های شهرداری تهران در حوزه سنجش عدالت در سلامت شهر اشاره كرد و گفت: به‌رغم اینكه وزارت بهداشت متولی اصلی این امر است اما مداخلات ما در این زمینه بر مبنای نتایجی است كه از طرح سنجش عدالت در سلامت شهری استخراج شده و در جهت ارتقای وضعیت عادلانه سلامت در شهر است.

ایازی به نماینده ارشد سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد: شهرداری تهران تلاش می‌كند فاصله قطب بندی شمال و جنوب كم شود به همین منظور تاكنون 294 خانه سلامت در تهران راه‌اندازی شده است.

وی بر لزوم توجه به موضوع سلامت جسم و روان ساكنین شهر تهران تاكید كرد و ادامه داد: راه‌اندازی مراكز فرآموز و پیش‌بینی 374 سرای محله در 374 محله شهر تهران از دیگر اقداماتی است كه شهرداری در این حوزه انجام می‌دهد تا مردم از فضاهای ایجاد شده به‌منظور ارتقای سطح سلامت و بهداشت خود استفاده كنند.

در ادامه نماینده ارشد سازمان جهانی بهداشت سؤالی مبنی بر اینكه آیا اقدامات شهرداری بر گرفته از توصیه هایWHO به جمهوری اسلامی است یا خیر مطرح كرد كه دكتر ایازی در پاسخ به این سؤال تعامل بین كشورها با سازمان‌های بین‌المللی را مفید دانست و ادامه داد: ما براساس احساس نیاز در تهران این اقدامات را انجام داده و توسعه خواهیم داد. همچنین اتاق فكرهایی متشكل از صاحب‌نظران و متخصصین امر سلامت ایجاد كرده‌ایم تا به‌دنبال راهكارهایی برای ارتقای بیشتر سلامت شهر باشیم.

خانم سانتا ماریا عنوان كرد: سازمان جهانی بهداشت به شهرداری‌ها توصیه می‌كند در حوزه سلامت شهری از تجربیات یكدیگر استفاده كنند ولی با ارزیابی عملكرد شهرداری در این حوزه به این نتیجه رسیده كه بهتر است جمهوری اسلامی ایران تجربیات كسب شده خود در این زمینه را در اختیار كشورهای دیگر قرار دهد.

نماینده ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: در ارزشیابی و سنجش سلامت در تهران اقدامات شهرداری تهران مثبت ارزیابی شده است و نكته حائز اهمیت این است كه شهرداری تهران در یك اقدام مبتكرانه با استفاده از اطلاعاتی كه در دسترس دارد اقدامات خود را ادامه دهد و برنامه‌ریزی برای بهداشت و سلامت مردم داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha