مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن بر شمردن برخی مشکلات زیست محیطی مسکن مهر برای تهران گفت: مسکن مهر کریدورهای حرکت حیات وحش را از بین برده است.

مسکن مهر آب‌های زیرزمینی را آلوده کرده‌است

سلامت نیوز:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن بر شمردن برخی مشکلات زیست محیطی مسکن مهر برای تهران گفت: مسکن مهر کریدورهای حرکت حیات وحش را از بین برده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،محمدهادی حیدرزاده در ارتباط با مشکلات زیست محیطی که مسکن مهر برای تهران ایجاد کرده است، گفت: در مسکن مهر مشکلات زیرساختی وجود دارد، مانند اینکه شبکه فاضلاب برای عمده مسکن‌های مهر پیش‌بینی نشده‌ است که این مساله باعث می‌شود؛ آب‌های آلوده به آب‌های زیرزمینی ورود پیدا کند.

 وی ادامه داد: دومین مشکل بارگذاری است که اطراف تهران  انجام می‌شود، ما با این‌ کار کلانشهری به نام پردیس را در کنار کلانشهر تهران ایجاد می‌کنیم که اگر همه پروژه یعنی حدود 800 هزار واحد مسکونی بارگذاری شود، جمعیتی بالاتر از برخی استان‌های کشور در این منطقه جمع خواهد شد، در حالی که سیاست دولت، تمرکززدایی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: همچنین مسکن‌های مهر کریدورهای (مسیر) حرکت حیات وحش را از بین برده‌است. همچنین در برخی موارد ساختمان‌های مسکن مهر در مسیر وزش باد قرار گرفته است.

حیدرزارده با بیان اینکه این مدل ساخت‌وسازها در اطراف شهرها در برخی کشورهای بلوک شرق طی دوره‌ای از زمان‌ها موفق بوده است، اظهار کرد: در حالی که اکنون در این شرایط به نظر می‌رسد، استفاده و احیای بافت فرسوده می‌تواند؛ منطقی‌تر باشد، زیرا به دلیل عدم نیازسنجی منطقی، عمده مسکن مهر در شهرهای مختلف متقاضی ندارد و بعضا هم مسکن‌های دوم و سوم مردم است، بنابراین منطق دولت این است که اکنون به طرف احیای بافت فرسوده برود.

وی تصریح کرد: اگر کمبود عرضه مسکن وجود داشته باشد که ما اعتقاد داریم؛ اکنون کم است و یا اینکه می‌خواهیم به سمت مسکن ارزان قیمت برای قشرهای متوسط یا ضعیف جامعه برود، منطقی‌ترین کار احیا بافت فرسوده است تا اینکه  بخواهد به سمت ایجاد شهرک های جدید که معمولا در برهه‌ای از زمان کشورهای بلوک شرق به سمت آن رفتند؛ حرکت کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha