مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: به دلیل حمایت‌های سازمان، طلاق در میان زوج‌های تحت پوشش، کمتر از یک درصد است اما متأسفانه 40 درصد افرادی که در جامعه طلاق می‌گیرند به نوعی برای ادامه زندگی‌شان به کمیته امداد مراجعه می‌کنند.

نگرانی از مراجعه ۴۰ درصد از طلاق‌بگیران به کمیته امداد

سلامت نیوز: مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: به دلیل حمایت‌های سازمان، طلاق در میان زوج‌های تحت پوشش، کمتر از یک درصد است اما متأسفانه 40 درصد افرادی که در جامعه طلاق می‌گیرند به نوعی برای ادامه زندگی‌شان به کمیته امداد مراجعه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز، محسن ولیئی در گفت‌وگو با فارس، گفت: متأسفانه 40 درصد افرادی که طلاق می‌گیرند به نوعی برای ادامه زندگی‌شان به کمیته امداد مراجعه می‌کنند؛ این امر نیازمند مکانیزم هایی است و چون ارباب رجوع کمیته زیاد می‌شود، نگرانی‌هایی را برای خدمت‌رسانی خوب باعث می‌شود.

وی ادامه داد: ما تکلیف داریم 2 نوع حمایت در این زمینه داشته باشیم؛ به افرادی که در مقدمه ازدواج قراردارند وام می‌دهیم و کالاهای ارزان‌قیمت را برای ازدواج آسان آنها تدارک می‌بینیم.

ولیئی تصریح کرد: مبلغ 4 میلیون تومان وام بلاعوض برای خرید جهیزیه و 4 میلیون تومان به عنوان وام قرض‌الحسنه از صندوق ولایت به این افراد داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: همچنین برای افرادی که طلاق گرفته‌اند و می‌خواهند مجدد ازدواج کنند، بسته حمایتی درنظر گرفته شده که به میزان وام‌های تهیه جهیزیه و ازدواج به آنها داده می‌شود.

وی تصریح کرد: ما خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را در امر ازدواج، جهیزیه، تحقیق، آموزش و مشاوره خانواده حمایت می‌کنیم، به طوری که فردی اگر بخواهد ازدواج کند، سازمان برای او استعلام انجام می‌دهد، چون معتقد هستیم پایه‌های زندگی باید از ابتدا خوب بنا شود.

ولیئی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده از سوی کمیته امداد، کل طلاق‌ها در این مجموعه کمتر از یک درصد بوده است که نشان می‌دهد اینگونه اقدامات مؤثر است. اگر سازمان‌های مربوطه و حمایتی دیگر مثل سازمان ورزش و جوانان همین کار را انجام دهد و کلینیک‌های ازدواج راه بیندازد، در پیشگیری از طلاق بسیار مؤثر است.

وی گفت: کسانی که کمیته در امر ازدواج‌شان دخیل بوده، طلاق‌شان بسیار کم گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha