رییس بیمارستان روانی سلامت اهواز گفت: بسیاری از خانواده‌ها بیماری روانی را موجب آبروریزی خانواده می‌دانند و آن را پنهان می‌كنند، در صورتی كه اگر بیمار روانی به موقع به پزشك مراجعه كند درمان او آسان‌تر خواهد بود.

دكتر كریم بیت‌سیاح در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: بیماری‌ها و اختلالات روانی به دو دسته حاد و مزمن تقسیم بندی می‌شود. اگر كمتر از 2 سال از زمان ابتلای فرد به بیماری روانی گذشته باشد، بیماری روانی او حاد است و اگر در این زمان به پزشك مراجعه شود بیماری قابل درمان است.

وی افزود: فردی كه بیش از 2 سال از ابتلای او به بیماری روانی گذشته و سابقه بستری در بیمارستان را نیز داشته باشد، مبتلا به بیماری مزمن است كه درمان این بیماری نیز دشوارتر خواهد بود.

بیت‌سیاح تصریح كرد: بسیاری از خانواده‌ها بیماری روانی را مایه آبروریزی می‌دانند و معمولا دیده می‌شود كه اختلالات روانی را تا زمان مزمن شدن و مشكل‌ساز شدن بیماری پنهان می‌كنند در صورتی كه اگر در زمینه بیماری‌های روانی در جامعه فرهنگ سازی و از بیماران روانی انگ‌زدایی شود، درمان بیماران روانی آسان‌تر می‌شود.

رییس بیمارستان سلامت اهواز بیان كرد: با توجه به این‌كه بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های روانی از قشر كم‌درآمد و فقیر جامعه هستند، در پرداخت هزینه‌های درمان با مشكل مواجه هستند.

وی تاكید كرد: هم اكنون بیماری در بیمارستان سلامت اهواز وجود دارد كه 12 سال است در این بیمارستان تحت مراقبت است و در این شرایط كه بیماران روانی نیازمند مراقبت طولانی مدت هستند، بیمه‌ها نمی‌توانند به طور كامل این بیماران را پوشش دهند.

بیت‌سیاح گفت: روال كار در بیمارستان سلامت اهواز این گونه است كه بیمه تامین اجتماعی بیماران روانی را از زمان بستری شدن به صورت بیمار مزمن تلقی می‌كند. بیمه خدمات درمانی نیز 2 ماه نخست بستری را به صورت حاد و چهار ماه نیز به صورت مزمن، بیمار را تحت پوشش قرار می‌دهد و پس از آن بیمار باید به صورت آزاد درمان شود.

وی افزود: 200 تخت ویژه بیماران روانی در بیمارستان سلامت اهواز وجود دارد كه همه تخت‌ها فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha