کارشناس اداره سرطان معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: خیلی از مردم تصور می کنند سرطان سینه کاملا ارثی است که این تصور نادرست بوده و تنها چند درصد از بیماران به طور ارثی به این سرطان مبتلا می شوند.

دکتر نادعلی در گردهمایی سمپوزیوم یک روزه اطلاع رسانی درباره سرطان سینه که در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد در مورد راههای آگاهی بخشی اطلاعات لازم سرطان سینه برای پیشگیری از آن گفت: عوامل متعددی در این آگاهی بخشی موثر است که از آن جمله می توان به ارتقاء سیستم بهداشتی، آموزش در سطوح مختلف، توجه به توزیع سنی ابتلا در جمعیت کنونی و برنامه ریزی مناسب برای آینده فرهنگ سازی و حذف موانع اشاره کرد.

وی با یادآور شدن این مطلب که در سال 86 طرح حمایت از بیماران سرطانی در مجلس تصویب شد بیان کرد: در سال جاری مجلس 25 میلیارد تومان برای سوبسید داروهای بیماران سرطانی تصویب کرد که اقدامی مطلوب است اما کافی نیست چرا که شاهد افزایش آمار سرطان سینه در کشور هستیم.

کارشناس اداره سرطان و معاون سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: خیلی از مردم تصور می کنند سرطان سینه کاملا ارثی است که این تصور نادرست بوده و تنها چند درصد از بیماران به طور ارثی به این سرطان مبتلا می شوند.

دکتر نادعلی اضافه کرد: 80 تا 90 درصد زنانی که مبتلا به بیماری سرطان سینه شدند ازدواج کرده و دوران شیردهی خود را سپری کردند و اینکه برخی معتقدند احتمال بروز این سرطان در زنان مجرد یا بانوانی که دوران شیر دهی نداشته اند بیشتر است که نظری نادرست است.

کارشناس اداره سرطان معاون سلامت وزارت بهداشت با بیان این مطلب که شاهد افزایش سرطان سینه در بانوان کشور هستیم از احداث مراکز کنترل و پیشگیری این سرطان در 6 استان کشور خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha