وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره کمبود پزشکان متخصص تصریح کرد: در رشته های رادیولوژی، چشم، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب در کشور با مشکل پزشک متخصص روبرو هستیم ضمن آنکه نیاز به ۷۰۰ متخصص مغز و اعصاب در کشور داریم این در حالی است که سالانه ۶۰ نفر فارغ التحصیل از این رشته می شوند.

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره کمبود پزشکان متخصص تصریح کرد: در رشته های رادیولوژی، چشم، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب در کشور با مشکل پزشک متخصص روبرو هستیم ضمن آنکه نیاز به ۷۰۰ متخصص مغز و اعصاب در کشور داریم این در حالی است که سالانه ۶۰ نفر فارغ التحصیل از این رشته می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در نشستی با مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان این که بخشی از عقب‌افتادگی بیمارستان‌های این استان به دلیل در نظر گرفته نشدن منبع برای درمان اتباع بیگانه است، اظهار کرد: باید نمایندگان استان حداقل برای بودجه سال ۹۶ در زمینه افاغنه به ما کمک کنند.

وی افزود: باید واقعا فکری در این زمینه بشود. لایحه‌ای را تنظیم کرده‌ایم که با تأخیر به جلسه دولت می رسد. حداقل این است که باید این هزینه ها در بودجه سال ۹۶ دیده شود.

هاشمی درباره کمبود پزشکان متخصص تصریح کرد: در رشته های رادیولوژی، چشم، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب در کشور با مشکل پزشک متخصص روبرو هستیم، ضمن آن که نیاز به ۷۰۰ متخصص مغز و اعصاب در کشور داریم و این در حالی است که سالانه ۶۰ نفر فارغ‌التحصیل از این رشته می‌شوند.

وی بیان کرد: نمایندگان و استاندار باید در زمینه مشکلات نیروی انسانی استان کرمان با رییس سازمان اداری و استخدامی صحبت کنند و یک‌سری موارد وجود دارد که خیلی از نیروها در حال بازنشستگی هستند و طبق قانون به ازای هر شغل موثر باید یک نفر استخدامی بدهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وضعیت آمبولانس‌های استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان دولت سعی می‌کنیم ۷۰ درصد آمبولانس‌هایی را که در استان کرمان مشکل دارند، جایگزین کنیم و پیشنهاد می‌کنیم که اگر بتوانید این آمبولانس‌ها را از منطقه ویژه وارد کنید، هزینه ۵۰ دستگاه را وزرات بهداشت متقبل خواهد شد.

وی افزود: حدود یک هزار آمبولانس در منطقه ویژه وجود دارد که طبق برنامه زمان‌بندی تا فروردین‌ماه سال ۹۶ وارد کشور شده و در سراسر استان‌های کشور توزیع خواهند شد.

هاشمی درباره نبود پزشک عمومی در روستاها نیز تصریح کرد: نباید در روستاها پزشک عمومی کم داشته باشیم؛ مگر در جایی که طبق قانون نمی‌توانیم در آنجا خانه بهداشت بسازیم و برای جنوب استان کرمان نیز سعی می‌کنیم سهمیه ویژه نیروی متخصص را اختصاص دهیم و در شهرستان‌های قلعه گنج و کهنوج نیز اگر نیرویی تعهد بدهد که در این منطقه بماند، نامه خواهیم داد که بدون آزمون دوره‌های تخصص و فوق تخصص را در کرمان یا تهران بگذارنند.

وزیر بهداشت با اشاره به این که بهداشت کار سختی است و تغییر فرهنگ و رفتارسازی است، تاکید کرد: بیمارستان باهنر کرمان حتما تا پایان دولت تدبیر و امید تمام می‌شود و به من به مسئولین استانی و مردم کرمان قول فروردین را داده‌ام.

وی در ادامه با بیان این که در جیرفت باید کار ویژه و اساسی صورت بگیرد، افزود: باید فکر جداگانه‌ای برای شهرستان‌های استان کرمان برای احداث بیمارستان شود.

هاشمی با اشاره به استیجاری بودن برخی پایگاه‌های اورژانس و مراکز بهداشتی استان کرمان، اظهار کرد: ۵۰ درصد اعتبارات برای همه مراکز بهداشتی و پایگاه های اورژانس و استان را که باید از جنوب و شرق استان آغاز شود، پرداخت می کنیم و مابقی اعتبار را دانشگاه، استانداری و خیران تعهد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha