نماینده شورای اسلامی شهرستان قیروکارزین گفت: طرح پزشک خانواده مشکلات بسیاری را برای برخی از شهروندان ایجاد کرده و هیچ‌کس پاسخگوی آن نیست.

سلامت نیوز: نماینده شورای اسلامی شهرستان قیروکارزین گفت: طرح پزشک خانواده مشکلات بسیاری را برای برخی از شهروندان ایجاد کرده و هیچ‌کس پاسخگوی آن نیست.

به گزارش سلامت نیوز، محمدرضا قاسمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با فارس در شیراز اظهار داشت: طرح ناکارآمد پزشک خانواده زحمات بسیاری برای شهروندان این شهرستان و شهرهای استان فارس ایجاد کرده و این طرح ضمن ایجاد نارضایتی عمومی در جامعه از منظر مدیریت شهری الزام بیمار به همراه داشتن نامه ارجاع در هر شرایطی موجب افزایش سفرهای درون‌شهری و بالا رفتن هزینه‌های درمان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان این طرح یک نوع کپی‌برداری از نظام ارجاع بیمار به متخصصان بالینی در غرب است، افزود: به دلیل عدم دقت کافی و غیرکارشناسی و نقص این طرح مشکلات بسیاری را ایجاد کرده و با منشور حقوق بیمار منافات دارد.

عضو شورای اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که طرح پزشک خانواده باید تا پایان سال 1394 در تمام کشور اجرایی شود و من و سایر وکلای مردم در شورای اسلامی این استان از مسؤولان سؤال داریم که چرا این طرح در سراسر کشور اجرایی نشده و اگر موقتی بوده چرا در دیگر استان‌های کشور تاکنون صورت نگرفته که نشان از ناکارآمدی این طرح است.

قاسمی‌نژاد تصریح کرد: تنها چیزی که مردم به این طرح دل‌ خوش کرده‌اند رایگان بودن آن است و مدعیان این طرح بدانند که سردرگمی‌ها، سفرهای تکراری شهری، به‌هم ریختن امنیت روانی بیمار و همراه او را برای استفاده از مزایای این طرح ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha