تحقیقات جدید نشان داد: شنیدن خبر تشخیص ابتلا به سرطان پروستات در مردان گاهی به اندازه‌ای نگران كننده و ترس‌آور است كه می‌تواند موجب اقدام به خودکشی در فرد شده و یا بر اثر شنیدن این خبر دچار حمله قلبی شود.

دکتر ایی موچی متخصص دانشگاه هارواد و یكی از محققان در این پژوهش معتقد است که چنین ارتباطی چندان عجیب نیست؛ زیرا تشخیص ابتلا به سرطان پروستات به شدت اندوهناک است و استرس شدیدی به همراه دارد که می‌تواند به بروز فاكتورهای خطرزای متعدد بیماری‌های قلبی عروقی منجر شود و در صورتی که از قبل نیز فرد از لحاظ سلامت در شرایط خوبی نباشد این مسئله می‌تواند به تقویت تفکرات مربوط به خودکشی منتهی شود.

نتایج مطالعات روی 340 هزار مرد آمریکایی که بین سال‌های 1979 تا 2004 ابتلای آنها به این سرطان تشخیص داده شده بود، نشان داد که خطر اقدام به خودکشی در افراد در مدت یک سال پس از تشخیص سرطان پروستات به میزان 40 درصد افزایش پیدا می‌كند و حتی در سه ماه اول تشخیص تا 90 درصد نیز افزایش می‌یابد.

جزئیات این پژوهش در مجله انستیتو ملی سرطان آمریكا منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، سرطان پروستات نوعی بیماری است که در آن سلول‌های بدخیم از بافت‌های پروستات نشات می‌گیرند و به طور نامنظم و فزاینده‌ای تکثیر و منجر به افزایش حجم در هر یک از اجزای سلولی غده پروستات می‌شود.

سرطان پروستات دومین سرطان شایع بعد از سرطان ریه در بین مردان است.

اطلاعات آماری و علائم بالینی میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات مبین سه طیف گسترده روند رشد این بیماری است. سرطان پروستات می‌تواند دارای رشد آهسته بوده و زمانی طولانی تا بروز علائم بالینی آن داشته باشد. در مواردی دیگر، تومور به سرعت رشد کرده و تهاجم تومور به بافت‌های دیگر امکانپذیر می‌شود. در چنین مواردی مدت فاصله زمانی بین شروع بیماری و گسترش دامنه آن بسیار کوتاه است و بین این دو طیف رشدی، تومورهایی هم وجود دارند که سرعت روند رشد آنها در حد متوسطی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha