رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی با انتقاد از چندان نتیجه بخش نبودن روش های پیشگیری و درمان سرطان سینه گفت: برای اطلاع رسانی در امر پیشگیری و درمان سرطان سینه به تحقیقات پژوهشی جامع نیازمندیم که تاکنون صورت نگرفته است.

دکتر علی منتظری در نخستین سمپوزیوم یک روزه اطلاع رسانی سرطان سینه، چالشها و راهکارهای آن با تاکید بر این نکته که امروزه مهمترین بخش مبارزه با سرطان ها به طور اعم و سرطان سینه به طور اخص بحث اطلاع رسانی است خاطرنشان کرد: در کشور ما هنوز هیچ یک از راه های تشخیص و درمان سرطان سینه از قبیل خودآزمایی، معاینه بالینی و ماموگرافی به طور کامل نتیجه بخش نبوده و حتی در کشورهای پیشرفته نیز چندان توفیقی نداشته است.

وی اظهار داشت: در بحث اطلاع رسانی عمده ترین کار مناسب سازی ارتباطات و آگاهی رسانی برای عموم مردم در تمامی سطوح و به طور فراگیر است.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی ادامه داد: این اطلاع رسانی ممکن است موجب اضطراب در بانوان شود که امری بدیهی بوده و برای کاهش آن باید اطلاعات به صورت ساده و شفاف ارائه شود و اطلاع رسانی کارشناسی شده و دارای استراژی تئوریک باشد.

منتظری اضافه کرد: برای کاهش اضطراب بانوان باید اطلاع رسانی صحیح و با استفاده از زبان مخاطب صورت گیرد و در این زمینه از اعداد و ارقامی استفاده شود که برای مخاطب قابل درک است.

وی با انتقاد از این مطلب که گاها در برخی اطلاع رسانیها مخاطب را ترسانده و اطلاع رسانی مثبت تنظیم نمی شود، عنوان کرد: در جهت گیری اطلاع رسانی سرطان سینه برای آینده نیازمند تحقیقات جامع هستیم که متاسفانه تاکنون صورت نگرفته است.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی افزود: رسانه ها در بحث اطلاع رسانی باید اطلاعات صحیح را به مخاطب عرضه دارند که متاسفانه گاهی شاهد ارائه اطلاعات نادرست از رسانه های مطرح کشور هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha