مدیر مرکز زیست فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک از تولید دستگاه فرمانتور بیوراکتور در این مرکز خبر داد و گفت: این دستگاه برای رشد و کشت میکروارگانیزمها به منظور تولید محصولات زیستی به کار می رود.

دکتر سیدصفا علی فاطمی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه این پروژه در شرکت "زیست فرایند سبا" از شرکتهای مستقر در این مرکز تعریف و اجرایی شده است، افزود: این دستگاه توسط پژوهشگران مرکز رشد زیست فناوری اجرایی شد آنها در حال حاضر موفق به تولید و تجاری سازی دستگاه "فرمانتور بیوراکتور" شده اند.

وی فرمانتور بیوراکتور را دستگاهی عنوان کرد که شرایط کنترل شده ای را برای کشت و رشد میکروارگانیزمها فراهم می کند و گفت: میکروارگانیزمها عناصر فعال تولید کننده محصولات زیستی هستند در حوزه بیوتکنولوژی برای تولید محصولات بیولوژیکی با استفاه از میکروارگانیزمها، نیاز به شرایط کنترل شده ای داریم که این دستگاه قادر به ایجاد این شرایط است.

مدیر مرکز رشد زیست فناوری با تاکید بر اینکه این دستگاه یک دستگاه کلیدی در صنعت بیوتکنولوژی محسوب می شود، ادامه داد: بهترین مزیت این دستگاه این است که قیمت آن 30 تا 40 درصد پایین تر از سایر نمونه ها است ضمن آنکه دستگاهی که در این مرکز تولید شده دارای سیستم کنترلی مطلوبی است که به صورت لمسی می توان دستگاه را کنترل کرد.

وی از صادرات دستگاه فرمانتور بیوراکتور خبر داد و تاکید کرد: پژوهشگران شرکت زیست فرایند سبا علاوه بر اینکه توانستند این دستگاه را در بازارهای داخلی وارد کنند، موفق شدند طی قراردادی این محصول را به کشور تایلند صادر کنند.

این دستگاه شامل ظرف کشت، سیستم اختلاط، سیستم هوادهی، حسگرها و سیستم کنترل است و قابلیت استریل کردن به دفعات متعدد را دارد همچنین برای کشت انواع میکروارگانیسم ها و سلولها سازگار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha