دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی بشردوستانه، 19 اوت 2016 برابر با 29 مرداد ماه جاری اعلام کرد شمار بی‌سابقه 130 میلیون نفر برای بقا به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند.

نیاز130 میلیون نفر برای بقا به کمک‌های بشردوستانه

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی بشردوستانه، 19 اوت 2016 برابر با 29 مرداد ماه جاری اعلام کرد شمار بی‌سابقه 130 میلیون نفر برای بقا به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند.


به گزارش سلامت نیوز، متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:


شمار بی‌سابقه 130 میلیون نفر برای بقا به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند. این افراد نیازمند، بر روی هم دهمین ملت پرجمعیت زمین را تشکیل می‌دهند.


این ارقام به راستی تکان دهنده هستند، با این حال تنها قسمتی از داستان را بیان می‌کنند. افراد، خانواده‌ها و جوامعی که زندگیشان ویران گشته، پشت این آمار پنهان هستند. افرادی که با من وشما تفاوتی ندارند: کودکان، زنان، و مردانی که هر روز با انتخاب‌های غیرممکن رویارو هستند. والدینی که باید میان خرید غذا یا دارو برای کودکان خود دست به انتخاب بزنند؛ کودکانی که باید میان مدرسه و کار به منظور حمایت از خانواده‌های خود دست به انتخاب بزنند؛ خانواده‌هایی که باید مخاطره بمباران خانه یا فرار خطرناک از راه دریا را بپذیرند.


راه‌حل‌های بحران‌هایی که این افراد را گرفتار چنین مشکلات حاد کرده، ساده و سریع نیست. اما امروز و هر روز می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم. می‌توانیم همدردی خود را ابراز نماییم، علیه بی‌عدالتی‌ ندا برآوریم، و برای تغییر تلاش کنیم.


روز جهانی بشردوستانه یادآور سالانه ضرورت اقدام برای تسکین درد و رنج است. همچنین فرصت ارج نهادن به کارکنان و داوطلبان بشردوستانه است که در خطوط مقدم بحران‌ها به سختی تلاش می‌کنند. اینجانب به این زنان و مردان متعهدی ادای احترام می کنم که به منظور کمک به آنانی که در خطر بیشتر هستند به استقبال خطر می‌روند.


امروز، همگان را برای پیوستن به نهضت سازمان ملل متحد با عنوان "جهانی که ترجیح می‌دهید" فرامی‌خوانم. نهضتی که علاوه بر افزایش آگاهی و ایجاد همدلی، هدفی مشخص دارد: جمع‌آوری پول برای صندوق مرکزی کمک‌های اضطراری سازمان ملل متحد و به کارگیری حمایت افراد در هر کجا با عنوان "سفیران بشردوستانه". نیازمند آن هستیم همگان اهمیت دادن به انسانیت را از اجتماعات و دولت‌های خود مطالبه کنند.


اوایل سال جاری،9 هزار شرکت‌کننده در نخستین اجلاس جهانی بشردوستانه در استانبول دور هم جمع آمدند. رهبران جهان به دگرگون ساختن زندگی افرادی متعهد شدند که در شرایط درگیری، بلایا، و آسیب‌پذیری شدید زندگی می‌کنند. آنان در حمایت از دستورکار برای انسانیت و تعهد آن به عدم بی‌توجهی به دیگران گردهم آمدند.


این تعهد همچنین در قلب آرمان‌های توسعه پایدار قرار دارد. این 17 آرمان جهانی با تمرکز بر حقوق بشر، تاب‌آوری، و ریشه‌کن ساختن فقر برنامه‌ای 15 ساله برای کاهش نیازها و آسیب‌پذیری در اختیار قرار می‌دهد و جهانی سرشار از صلح، کرامت و فرصت برای همه را ترویج می‌کند. برای موفقیت در این مسیر جمعی، نیازمند آن هستیم همه افراد نقش خود را ایفا کنند. هر یک از ما می‌تواند موجب تغییر شود. اجازه دهید در روز جهانی بشردوستانه، به نام انسانیت متحد شده و نشان دهیم به هیچ‌کس نمی‌توانیم بی‌توجهی کنیم و چنین هم نخواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha