اگر نگران چین و چروک های پوستی و یا ریزش موی خود هستید قبل از خرید مواد آرایشی و بهداشتی گران قیمت، از مواد طبیعی نظیر زنجبیل نیز استفاده کنید.

فواید زنجبیل برای زیبایی پوست و مو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از گریتست، ما از قدرت فوق‌العاده‌ای که زنجبیل برای سلامتی دارد به طور کامل آگاهی داریم، اما آیا می‌دانید که خوردن این ریشه و یا تهیه ی ماسک و اسکراب زنجبیل نیز می‌تواند فوایدی برای زیبایی داشته باشد؟

در اینجا ما مزایای استفاده از زنجبیل را برای شما توضیح داده ایم:

کاهش چین و چروک

رادیکال های آزاد محصول جانبی طبیعی فرآیند متابولیک طبیعی بدن شما هستند. آنها همچنین می توانند از عوامل خارجی مانند دود سیگار، آلاینده های هوا یا مواد شیمیایی صنعتی تشکیل شوند. این مولکول های بسیار واکنش پذیر و ناپایدار می توانند منجر به استرس اکسیداتیو شوند که می تواند به صورت چین و چروک ، هایپرپیگمانتاسیون یا خطوط ریز ظاهر شود.

از آنجایی که زنجبیل منبع عالی آنتی اکسیدان ها است (ترکیباتی که در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند) ممکن است به کاهش خطر ابتلا به این نگرانی های رایج پوستی کمک کند.

محو شدن جای زخم ها

محتوای آنتی اکسیدانی زنجبیل همچنین ممکن است جریان خون سالم را در سراسر بدن تقویت کند. برخی معتقدند که این ماده ی طبیعی می تواند به تبدیل اسکارها به رنگ معمولی پوست شما کمک کند. با این حال، شواهد محدودی برای اثبات این موضوع وجود دارد.

علاوه بر این، برخی می گویند که زنجبیل می تواند حجم تولید کلاژن را افزایش دهد.

با زنجبیل مو و پوست سر خود را سالم نگه دارید

به طور گسترده تصور می شود که زنجبیل برای موهای شما عالی است. برای مدت طولانی در درمان مو استفاده می شود. مزایای گزارش شده عبارتند از:

  • موهای ضخیم تر
  • موخوره ی کمتر
  • افزایش رشد مو

خواص ضد عفونی کنندگی و ضد میکروبی زنجبیل نیز برای پوست سر شما عالی است. این ریشه به ویژه در درمان شوره سر موثر است. بنابراین، شاید قبل از اینکه برای خرید محصولات گران قیمت هزینه زیادی کنید، یک درمان خانگی را در نظر بگیرید.

زنجبیل و درمان سلولیت

سلولیت نباید باعث خجالت زدگی شود. به هر حال، تا حدودی 80 درصد از زنان سلولیت را تجربه می کنند. اما اگر سلولیت باعث ناراحتی شما شده است، زنجبیل ممکن است برای شما مفید باشد.

داروهای حاوی زنجبیل ممکن است به بدن شما کمک کند تا سموم را دفع کند و خون را بیشتر پمپاژ کند. این کار از تجمع رسوبات چربی در زیر پوست شما جلوگیری می کند. با این حال، ما برای اثبات این مزایا به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

بهبود علائم آکنه

زنجبیل مملو از ماده شیمیایی گیاهی به نام جینجرول است که سرشار از خواص ضد التهابی است. این بدان معناست که برای درمان و پیشگیری از انواع خاصی از آکنه عالی است.

همچنین تحقیقات نشان داده شده است که زنجبیل به کاهش مقدار چربی اضافی (معروف به سبوم ) پوست شما کمک می کند. البته زنجبیل درمان کننده آکنه نیست. اما از آنجایی که برای بیشتر انواع پوست ملایم است، ارزش یک فنجان نوشیدن را دارد.



زنجبیل خاصیت ضدپیری دارد

موقرمزها به خوبی از اهمیت استفاده از اس‌پی‌اف برای مراقبت از پوست در برابر نور خورشید، بزرگ‌ترین عامل بروز پیری، آگاه هستند.

اما خوردن زنجبیل می‌تواند کمک‌تان کند با چین و چروک مبارزه کنید! این خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان‌ است، موادی که سموم را در سلولهای پوست کاهش می‌دهند و در عین حال گردش خون را افزایش می‌دهد و ظهور پیری را به تعویق می‌اندازند.

سوختگی و تاول را تسکین می‌دهد

احتمالا عاقلانه نیست که بلافاصله پس از یک سوختگی تازه آن را استعمال کنید، اما گفته می‌شود که بعد از سرد شدن پوست، آب زنجبیل تازه تاول، پوستی که سوخته‌است و یا آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد.

پوست را درخشان می‌کند

عجیب به نظر می‌رسد، اما اگر برش‌های ریشه‌ی زنجبیل را روی صورت‌تان بگذارید، پوست‌تان شاداب و درخشان می‌شود. ما فکر می‌کنیم این کار چندان جذاب به نظر نمی‌رسد، بنابراین زمانی که در خانه تنها هستید آن را امتحان کنید.


پوست را پرطراوت و شاداب می‌کند

زنجبیل در عین حال که پوست را تمیز و درخشان می‌کند، و با لکه‌ها مبارزه می‌کند، می‌تواند به پوست‌تان طراوت بدهد.

ماسک صورت روش ایده‌آلی برای این کار است. زنجبیل رنده شده را با یک ماسک طبیعی (یا خریداری شده) ترکیب کنید. این ترکیب باعث مرطوب و نرم شدن پوست می‌شود، و آن را انعطاف‌پذیر و درخشان می‌کند.


اسکارهایی که همراه با کاهش رنگدانه‌های پوستی هستند را درمان می‌کند

اگر شما اسکارهایی روی پوست‌تان دارید که رنگ‌شان روشن‌تر از پوست خودتان است، یک قطعه زنجبیل تازه می‌تواند کمک‌کننده باشد.

برای این‌که به نتیجه برسید، یک تکه زنجبیل تازه را به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه روی اسکار سفیدتان نگه دارید. این کار را باید هر روز به مدت حداقل یک هفته انجام بدهید، تا جایی که ببینید کم‌کم رنگ، به آن قسمت از پوست‌تان برمی‌گردد.


ریزش مو را کاهش می‌دهد

ریشه‌ی زنجبیل ریشه‌ی موهای‌تان را قوی‌تر می‌کند! و در نتیجه ریزش موهای‌تان، چیزی که هر کسی مسلما می‌خواهد از آن جلوگیری کند، کاهش می‌یابد



رشد مو را تحریک می‌کند

زنجبیل نه تنها ریزش مو را کاهش می‌دهد، بلکه گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد، و درعین حال کمک می‌کند موهایی ابریشمی و براق داشته باشید



با شوره‌ی سر مبارزه می‌کند

زنجبیل یک ضد عفونی کننده‌ی طبیعی است که به مبارزه با مشکل شوره‌ی سر کمک می‌کند.

دستورعمل هایی برای استفاده از زنجبیل

اگر دوست دارید، می توانید به سادگی یک تکه نازک زنجبیل را از ریشه برش دهید و مستقیماً روی پوست خود بمالید. مراقب باشید که زنجبیل را به چشم خود نزنید و بیشتر از ۱۵ دقیقه در شستن آن تعلل نکنید.

در اینجا روش هاس استفاده از زنجبیل را برای شما لیست کرده ایم:

1. تونر زنجبیل

برای ساختن یک تونر به موارد زیر نیاز دارید:

  • 1 فنجان آب زنجبیل تازه
  • 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی

روش تهیه تونر زنجبیل:

  1. آب زنجبیل تازه و عسل را با هم مخلوط کنید.
  2. تونر را با یک پد پنبه ای روی پوست خود بمالید.
  3. بگذارید تا 30 دقیقه بماند.
  4. با آب ولرم خوب بشویید.

2. ماسک صورت زنجبیل

اگر می خواهید در خانه ماسک صورت زنجبیل درست کنید، این موارد را لازم دارید:

  • 1 قاشق غذاخوری آب زنجبیل
  • 2 قاشق غذاخوری گلاب
  • 1/2 قاشق غذاخوری عسل

روش تهیه ماسک صورت زنجبیل:

  1. مواد را در یک ظرف به خوبی مخلوط کنید.
  2. یک حوله گرم و مرطوب را تا 1 دقیقه روی صورت خود نگه دارید. این کار به باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند تا زنجبیل بهترین اثر خود را بگذارد.
  3. ماسک را به طور مساوی روی صورت خود پخش کنید.
  4. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.
  5. با آب ولرم بشویید و با یک حوله تمیز پوست خود را خشک کنید.

3. اسکراب زنجبیل

این اسکرابی است که حتی TLC هم آن را مفید می داندموادی که برای تهیه اسکراب زنجبیل نیاز دارید:

  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 4 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  • 1 قاشق غذاخوری زنجبیل آسیاب شده

روش تهیه اسکراب زنجبیل:

  1. همه مواد را با هم در ظرف ریخته و مخلوط کنید.
  2. اسکراب را روی پوست مرطوب بمالید.
  3. اسکراب را به آرامی با حرکات دایره ای نرم روی پوست خود ماساژ دهید.
  4. پوست خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

4. روغن ماساژ زنجبیل

وقتی زنجبیل را روی پوست خود می‌زنید، به طور طبیعی بدن را گرم می‌کند. بنابراین، جای تعجب نیست که یک روغن ماساژ جادویی می سازد. مواد مورد نیاز:

  • یک تکه زنجبیل پوست کنده و نازک برش داده شده
  • 1 فنجان روغن بادام
  • 12 گلبرگ خشک شده گل رز (یا روغن گل رز)

طرز تهیه روغن ماساژ زنجبیل:

  1. مواد خود را با هم مخلوط کرده و مخلوط را در یک بطری بریزید.
  2. بگذارید یک هفته بماند اما حتما یک بار در روز آن را تکان دهید.
  3. آن را به بدن خود مالیده و از آن لذت ببرید!
  • زنجبیل را از قسمت‌های خصوصی‌تان دور نگه دارید !

6. شامپو زنجبیل

شامپوی معمولی خود را با کمی زنجبیل تقویت کنید تا فواید بیشتری برای پوست سر و موهایتان داشته باشید. مواردی که نیاز خواهید داشت:

  • 1/2 فنجان آب زنجبیل
  • 1/2 فنجان شامپو

طرز تهیه ی شامپوی زنجبیل:

  1. آب زنجبیل را به شامپوی مایع معمولی خود اضافه کنید.
  2. موهای خود را به آرامی با شامپو ماساژ داده و سپس بشویید.

آیا استفاده از زنجبیل برای پوست شما ضرری دارد؟

آلرژی به زنجبیل نادر است اما ناشناخته نیست. حتما قبل از مالیدن آن روی پوست خود یک تست نقطه ای انجام دهید تا مطمئن شوید که حساسیت ندارید.

برای انجام تست ، کافی است یک تکه زنجبیل را در قسمت داخلی مچ دست خود بمالید. اگر بعد از 24 ساعت هیچ سوزشی را تجربه نکردید، به زنجبیل آلرژی ندارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میهن ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    0 0
    زنجبیل برای درمان معده عالیه
  • میهن ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    0 0
    زنجبیل برای درمان معده عالیه
  • خرید کولر گازی از بانه ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    0 0
    مطلب خوبی بود