طبق یافته های یک مطالعه جدید، یک سوم بیماران مرخص شده از بخش ICU دچار افسردگی هستند.

یک سوم بیماران بعد از ترخیص از آی سی یو افسرده اند

سلامت نیوز:طبق یافته های یک مطالعه جدید، یک سوم بیماران مرخص شده از بخش ICU دچار افسردگی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، هرساله شمار زیادی از بیماران در بخش ICU پذیرش می شوند. مطالعات محققان دانشگاه جان هاپکینز مریلند نشان می دهد نرخ افسردگی بعد از ترخیص از این بخش به مراتب بیشتر از جمعیت عمومی جامعه است.

دکتر دال نیدهام، محقق ارشد این پژوهش، در این باره می گوید: «بسیار واضح است که بازماندگان ICU دارای مشکلات فیزیکی، شناختی و فیزیولوژیکی هستند که آسیب شدیدی به بازگشت مجدد آنها به جامعه، محیط کار و بازیابی نقش شان در زندگی می زند.»

وی در ادامه عنوان می کند: «اگر بیماران محیط ICU را پراسترس عنوان کرده یا خاطرات غیرعادی یا حس نامناسبی دارند و در این مورد صحبت می کنند باید آنها را جدی بگیریم.»

تیم تحقیق در این مطالعه ۴۲ پژوهش قبلی را که شامل بیش از ۴۰۰۰ بیمار در ایالات متحده و بریتنیای کبیر بود مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند ۲ تا ۳ ماه بعد از ترخیص از ICU، ۲۹ درصد بیماران مبتلا به افسردگی خفیف بودند. ۶ ماه بعد از ترخیص، نرخ بروز افسردگی خفیف ۳۴ درصد بود. یک سال بعد از ترخیص، ۲۹ درصد بیمارانی که قبلا در ICU بستری شده بودند، دچار افسردگی خفیف بودند.

همچنین مطالعات نشان داد افسردگی متوسط تا شدید در ۱۷ درصد بیمارانی که ۲ تا ۳ ماه از ترخیص شان از بیمارستان می گذشت، وجود داشت و تا ۶ ماه بعد از ترخیص هم ادامه داشت. در مدت ۱۲ تا ۱۴ ماه، نرخ افسردگی متوسط تا شدید به طور نسبی کاهش یافته و به ۱۳ درصد رسید.

به گفته محققان، نرخ بروز افسردگی در بین بیماران ترخیص شده از ICU سه تا چهار برابر بیشتر از جمعیت عمومی است.

ریسک بروز افسردگی در بین بیماران مبتلا به علائم روانی نظیر خشم، عصبانیت و علائم حاد استرس به مراتب بیشتر است.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha