دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 19110

رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر فاقد ارزش تغذیه‌ای بودن شیر مدارس، گفت: شیر مدرسه جدای از شیرهای دیگر نیست و تنها بسته‌بندی آن متفاوت است.

دكتر پریسا ترابی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هیچ كارخانه‌ای نیست كه برای شیر مدرسه خط تولید جداگانه‌ای ایجاد كرده باشد.

وی به تماس‌هایی كه گاهی به علت توزیع نشدن یك وعده شیر در منطقه‌ای خاص، گرفته می‌شود، اشاره كرد و گفت: این موارد به صورت اختصاصی و به نام مدرسه پیگیری شده و مشكل شناسایی می‌شود. اغلب این موارد به دلیل مشكل كارخانه مربوطه در آن منطقه بوده و كارخانه نتوانسته در آن زمان خاص، شیر مدرسه را تامین كند.

دكتر ترابی در ادامه مساله نگهداری و توزیع شیرهای مدارس را موردی دانست كه مدیران مدرسه باید با استفاده از امكانات مدرسه این توزیع را به موقع انجام دهند و ادامه داد: در برخی مناطق كه كارخانه تامین شیر مدارس در خود استان مستقر است، ممكن است بسته‌بندی شیرها ماندگار نباشد. در این صورت اگر شیرها به موقع توزیع نشوند مسلما اگر در یخچال نگهداری نشوند، خراب ‌شده و زمانی كه به دست دانش آموز می‌رسند ممكن است فاسد شده باشند. به همین علت خود مدیران مدرسه با استفاده از امكانات مدرسه باید این توزیع را به موقع انجام دهند. در غیراین صورت تنها شیرهای با ماندگاری طولانی قابلیت نگهداری دارند.

وی افزود: در مجموع بیشترین مشكل ‌مربوط به شیرهایی است كه بسته بندی‌هایشان با ماندگاری طولانی نیست و مدرسه نتوانسته به موقع توزیع كند.

رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پایان به این سوال ایسنا مبنی بر آن كه آیا وزارت بهداشت سلامت و ارزش تغذیه‌ای شیرهای مدارس را تایید می‌كند، پاسخ مثبت داد و گفت: ضمانت كاری این امر برعهده اداره كل نظارت بر مواد غذایی وزارتخانه است و مجوز هر كارخانه برای تولید شیر مجوزی است برای سلامت شیر، مگر آن كه كارخانه مربوطه در مراحل بعدی دچار مشكل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha