سرپرست گروه تدوین طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره از ارائه طرح پژوهشی در زمینه بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره به مرکز پژوهشهای مجلس خبر داد.

سیدمحمد مومنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در دیداری که گروه تدوین طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره با برخی از نمایندگان مجلس داشتند، پیرامون موضوعاتی همچون بیمه خدمات روانشناسی، قانون سلامت روان، وضعیت بهداشت روانی جامعه ایران و همچنین راهبردها و عملکردهای دولت در این زمینه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره شامل آن دسته از اختلالات روانی است که نیاز به بستری و دارو ندارد بلکه تاکید بر این است که مردم با دفترچه بیمه خود بتوانند به مراکز و مطبهای روانشناسی مراجعه کرده و بابت مسائلی همچون مشاوره ازدواج، افسردگی، نارضایتی از زندگی، استرسهای روزمره، پرورش فرزند و... از خدمات مشاوره و روان درمانی استفاده کنند.

مومنی با اشاره به دیدار و گفتگو با دکتر قاضی زاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص طرح بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره، گفت: قاضی زاده از جمله نمایندگانی است که همیشه به نگرانیهای گروه تدوین توجه داشته و پیگیر موضوع بیمه خدمات روانشناسی بوده اند.

سرپرست گروه تدوین طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره ادامه داد: در این جلسه اعضای گروه تدوین به بیان نگرانیهای خود پیرامون نگاه غیر حرفه ای، بیمارستانی و پزشکیِ وزارت بهداشت به مسائل روانشناختی مردم و همچنین ضعفهای بزرگِ پیش نویس قانون سلامت روان پرداختند.

مومنی افزود: با توجه به نتایج این جلسه، یک کار پژوهشی در زمینه بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره از طریق نمایندگان کمیسیون بهداشت به مرکز پژوهشهای مجلس ارائه شد.

سرپرست گروه تدوین طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره گفت: این کار پژوهشی مربوط به کیفیت اجرای بیمه خدمات روانشناسی در کشورهایی است که این نوع از بیمه وجود دارد.

مومنی به محورهای این پژوهش اشاره کرد و گفت: نحوه اجرای بیمه روانشناسی در ارگانهای مربوطه، حیطه های خاصِ روان درمانی و مشاوره یا اختلالاتی که تحت پوشش بیمه قرار دارند، نوعِ مجوز روانشناسانی که خدماتشان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و... از جمله محورهای این کار پژوهشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha