مسئول روابط عمومی بهزیستی استان تهران از موفقیت 5 دختر مجرد بالای 30 سال برای سرپرستی فرزند از سال 94 تاکنون خبر داد و گفت: اولویت اول سازمان بهزیستی برای تحویل کودکان زیر دو سال با خانواده‌ها و زوجین است.

تقاضای فرزندخواندگی 62 دختر مجرد/ 6 متقاضی برای هر کودک بی‌سرپرست

سلامت نیوز:مسئول روابط عمومی بهزیستی استان تهران از موفقیت 5 دختر مجرد بالای 30 سال برای سرپرستی فرزند از سال 94 تاکنون خبر داد و گفت: اولویت اول سازمان بهزیستی برای تحویل کودکان زیر دو سال با خانواده‌ها و زوجین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،جعفر شریبانی، مسئول روابط عمومی بهزیستی استان تهران  در مورد آمار دختران مجرد متقاضی فرزندخواندگی اظهار کرد: از سال 94 تاکنون 62 دختر مجرد متقاضی فرزندخواندگی بودند که از این تعداد تنها 5 نفر موفق به دریافت فرزند شدند.

وی در مورد علت ناچیز بودن آمار تایید فرزندخواندگی دختران مجرد گفت: با توجه به اینکه اکثر دختران مجرد تقاضای سرپرستی کودک زیر دو سال را داشتند تاکنون تعداد موفقیت این دختران کم بوده زیرا اولویت اول سازمان بهزیستی برای تحویل کودکان زیر دو سال با خانواده‌ها و زوجین است.

اولویت اول بهزیستی سپردن فرزند به زوجین است

فاطمه رضایی، کارشناس حقوقی و امور شبه خانواده بهزیستی استان تهران در مورد دختران مجرد 30 سال به بالا متقاضی سرپرستی فرزند به خبرنگار آنا گفت: طبق قانون جدید دخترانی که حداقل 30 سال داشته باشند با دارا بودن تمام شرایط عمومی و تایید صلاحیت اخلاقی می‌توانند یک کودک دختر را به سرپرستی قبول کنند.

رضایی یادآور شد: اولویت اول بهزیستی سپردن فرزند به زوجین بدون فرزند است اما در صورتی که کودکی از سوی زوجین، متقاضی سرپرستی نداشته باشد یا زمانی که همه متقاضیان زوج را پاسخ داده باشیم آن وقت نوبت فرزندخواندگی به دختران مجرد می‌رسد.

وی افزود: هنوز تعداد زوجین متقاضی فرزندخواندگی بسیار زیاد است به همین دلیل اولویت اول بهزیستی پاسخگویی به نیاز آنان است. ‌به طور میانگین برای هر کودک بدون سرپرست، حدود 6 متقاضی زوج در صف انتظار است.

انتظار یک ساله‌ خانواده‌ها برای فرزندخواندگی

کارشناس حقوقی و امور شبه خانواده بهزیستی استان تهران در مورد میانگین زمان سپردن فرزند به خانواده‌ها گفت: خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی ابتدا به مراکز مشاوره فرزند خواندگی معرفی می‌شوند و باتوجه به اینکه باید صلاحیت این افراد برای فرزندآوری تایید شود گاهی حدود یک سال طول می‌کشد تا فرزندی به یک خانواده سپرده شود و زمان این روند به تعداد جلسات مشاوره بستگی دارد.

رضایی تصریح کرد: در صورتی که دختر مجرد پس از بر عهده گرفتن سرپرستی فرزند ازدواج کند همسر وی نیز از سوی سازمان بهزیستی و مراکز مشاوره مورد بررسی و ارزیابی صلاحیت قرار می‌گیرد، بر همین اساس در صورتی که مرد از سوی بهزیستی تایید صلاحیت شود برای وی نیز حکم فرزند خواندگی صادر می‌شود و از آن پس فرزندخواندگی از سوی هر دو نفر ادامه خواهد یافت اما در صورتی که صلاحیت وی به تایید نرسد سرپرستی فرزند از آن خانواده سلب می شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha