استاندارسمنان معتقد است که کاهش نرخ سود بانکی به 13 درصد که تحقق احتمالی آن اخیرا از سوی رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام شده، یک رویکرد علمی و قابل دفاع است.

طرح انتقال آب خزر به کویر مرکزی نباید به جنگ"حیدری"و"نعمتی"تبدیل شود

سلامت نیوز:استاندارسمنان معتقد است که کاهش نرخ سود بانکی به 13 درصد که تحقق احتمالی آن اخیرا از سوی رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام شده، یک رویکرد علمی و قابل دفاع است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا خباز در خصوص عزم جدی دولت تدبیر و امید در خصوص کاهش پلکانی سود و بهره بانکی اظهار کرد: نرخ سود و بهره بانکی در دنیا بر مبنای یک روش علمی محاسبه می‌شود و بر اساس آن نرخ سود و بهره بانکی در ایران هم می‌تواند به 13 درصد کاهش بیابد.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه کاهش تورم و نرخ سود بانکی ارتباط مستقیمی با هم دارند، ادامه داد: هر چه نرخ تورم بالاتر باشد به همان نسبت سود و بهره بانکی هم افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نرخ بالای قبلی مربوط به تورم 43 درصدی در دولت قبل بود افزود: با کاهش نرخ تورم در دولت تدبیر و امید، دولتمردان نرخ سود و بهره بانکی را کاهش دادند.

استاندار سمنان با اشاره به تورم بسیار پایین در کشورهای توسعه‌یافته گفت: در برخی کشورها بانک‌ها بابت نگه‌داشتن نقدینگی افرادی ، مبلغی از سپرده‌گذار نیز اخذ می‌کنند.

خباز با اشاره به توفیق خوب دولت یازدهم در کاهش تورم تصریح کرد: البته از این به بعد کاهش تورم در کشور دشوارتر است و سرعت کاهش آن کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به سفر برخی دولتمردان به سمنان در هفته دولت گفت: اگر تغییری در برنامه‌ها به وجود نیاید، معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای نیرو و صنعت و معدن برای افتتاح سه پروژه بزرگ صنعتی تولیدی در شهمیرزاد، دامغان و گرمسار به سمنان سفر می‌کنند.

خباز با اشاره به پروژه انتقال آب خزر به سمنان اظهار کرد: استان سمنان به شدت نیازمند انتقال آب است.

وی با انتقاد از جنجال‌سازی برخی افراد و رسانه‌ها گفت: پروژه انتقال آب خزر به کویر مرکزی و سمنان نباید به جنگ "حیدری"و"نعمتی"تبدیل شود.

خباز با برحذر داشتن افراد و مسئولان به رویکرد سیاسی در این پروژه افزود: عده‌ای بیشتر دنبال سیاسی کاری هستند.

وی با اشاره به برخی مخالفت‌های اولیه با این طرح گفت: ما به صورت کارشناسانه به منتقدان واقعی پاسخ دادیم و بسیاری از آنها را قانع کردیم اما برخی نگرش سیاسی دارند و لذا با توجیه کارشناسانه قانع نمی‌شوند.

استاندار سمنان از برگزاری چندین جلسه با مسوولان محیط‌زیست و از جمله معصومه ابتکار - رئیس این سازمان - گفت: کارشناسان محیط زیست انتقاداتی داشتند که پاسخ کارشناسانه و قانع کننده به بسیاری از آنها داده شده است.

خباز این طرح را یک طرح ملی و کشوری خواند و گفت: برخلاف انتقاد برخی افراد این طرح مختص استان سمنان نیست و قرار است به کویر مرکزی و چند استان آبرسانی شود که یکی از آنها استان سمنان است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha