کارشناس مسوول اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سن ابتلا به انواع سرطان در کشور از 35 تا 40 سالگی است که ما یک دهه جلوتر از سایر کشورها هستیم .

دکتر"فاطمه نادعلی" روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: 70 هزار نفر در سال در کشور به یکی از انواع سرطان مبتلا می‌شوند.
وی با بیان اینکه سرطان دومین عامل شایع مرگ بعد از حوادث طبیعی است، اظهارداشت: 12 درصد مرگ ها ناشی از انواع سرطان است و سالانه بیش از 30هزار نفر بر اثر این بیماری در دنیا می‌میرند.
نادعلی با اشاره به قانون ثبت سرطان در سال 60 در کشور گفت: براساس آمارهای موجود در وزارت بهداشت، 62هزار بیمار مبتلا به انواع سرطان در سال 86 در کشور به ثبت رسید که با آمار سازمان بهداشت جهانی یعنی 70 هزار نفر مطابقت ندارد و این مسئله می‌تواند ناشی از کم شماری در بیمارستان‌ها و عدم همکاری بیماران باشد.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت تصریح کرد: سرطان‌های پستان در زنان و پوست در مردان به عنوان شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور گزارش می‌شود که سرطان‌های معده و مری در رده‌های بعدی قرار دارند.
نادعلی افزود: غربالگری در برخی سرطان‌های شایع، از جمله معده امکان ندارد اما برخی از آنها مانند سرطان پستان با غربالگری قابل پیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha