وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: با دستور رئیس جمهور مقرر شد تا پایان سال، سه سبد حمایت غذایی به افراد در معرض سوء تغذیه اختصاص یابد.

اختصاص سه سبد حمایت غذایی به افراد در معرض سوء تغذیه

سلامت نیوز:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: با دستور رئیس جمهور مقرر شد تا پایان سال، سه سبد حمایت غذایی به افراد در معرض سوء تغذیه اختصاص یابد.


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ،علی ربیعی در ارتباط مستقیم از محل خبرگزاری صدا وسیما با بخش خبری نیمروزی شبکه یک سیما افزود: کار مهم ما در لایه حمایتی برنامه جامع رفاهی، بیمه کردن بیش از 11 میلیون نفر بود که بر اساس مطالعات بیش از 90 درصد آنان جزو کارگران غیررسمی و حاشیه نشین های اطراف شهرها بودند که از فقر درمان نجات پیدا کردند.
وی گفت: در بحث حمایت غذایی هم مطالعاتی درباره افراد در معرض سوء تغذیه صورت گرفت و در جلسه دیروز هیئت وزیران به دستور رئیس جمهور مقرر شد که در راستای طرح هدفمندی به افراد در معرض سوء تغذیه تا پایان سال سه سبد حمایت غذایی اختصاص یابد .


ربیعی گسترش تامین اجتماعی و درمان در حاشیه شهرها و مناطق فقیرنشین را از دیگر برنامه های رفاهی دولت یازدهم خواند و گفت: ما به همین منظور در استانی که چهار مرکز بیشتر نداشت در همین دولت کلنگ 8 مرکز را زدیم .


وی افزود : سیاست دیگر ما در حوزه رفاهی این بودکه نسبت میان مزد و قدرت خرید از تورم پیشی بگیرد و بر همین اساس ما با تورم متوسط 22 و نیم درصد ، 18 درصد افزایش مزد داشتیم که اکنون با توجه به تورم متوسط 12 و نیم درصدی ، 18 و 7 دهم درصد افزایش مزد داریم .
وزیر تعاون گفت : علاوه بر این برنامه ها در بحث اشتغال و توانمندسازی و رفع نیازهای اولیه نیازمندان و برطرف کردن فقر در بخش مسکن و درمان هم اقداماتی در راستای سیاست های رفاهی این دولت اتخاذ شده است .


وی افزود : با سازمان برنامه و بودجه هم در حال رایزنی هستیم و لایحه نظام بیمه اجتماعی فراگیر که در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده است تا چند وقت دیگر به صحن دولت خواهد آمد و با تصویب آن تحول اساسی در ایجاد امنیت رفاهی و درمانی برای آینده ایرانیان ایجاد خواهد شد.

همه ایرانیان نیازمند ، دارای شناسه خواهند شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: همه ایرانیان نیازمند کمک، دارای شناسه خواهند شد و از دستگاههای مختلف خدمات خواهند گرفت.
علی ربیعی در ارتباط مستقیم از محل خبرگزاری صدا و سیما با بخش خبری نیمروزی شبکه یک سیما با تبریک هفته دولت، مهمترین مشخصه دولت یازدهم را داشتن سیاست رفاهی منسجم با عنوان سیاست رفاهی توانمند سازی خواند و افزود : در هیچ دوره ای به این میزان شاهد انسجام سیاست های رفاهی نبوده ایم .


وی در توضیح لایه حمایت برنامه جامع رفاه دولت، به لایه حمایتی و مشارکتی این برنامه اشاره کرد و گفت: برای هر لایه در بحث اقتصادی مقاومتی طرح هایی تصویب شده است .
ربیعی گفت : در لایه حمایتی مهمترین کار بحث پنجره واحد خدمات رفاهی بود که از مدتها پیش کار آن آغاز شد و امروز هم در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برخی پیشرفتهای این اقدام مورد توجه قرار گرفت .


وزیر تعاون افزود : در این مدت بر پیشگیری از معلولیت ها تمرکز جدی داشته ایم و در بحث غربالگری به گونه ای اقدام کردیم که هم اکنون در بخش شنوایی سنجی از 56 درصد به 90 درصد و در بخش تنبلی چشم به 85 درصد رسیده ایم .


ربیعی گفت : رئیس جمهور پس از دیدن خانواده ای معلول، دستوری مبنی بر اجباری کردن مشاوره ژنتیک و آزمایش های ژنتیک پیش از ازدواج داد و مقرر شد این اقدام انجام شود که هم اکنون به عنوان نمونه در استانهای کرمان ، مازندران و بوشهر اجرا می شود و در سفر پایان هفته ام به استان کهگیلویه وبویراحمد این اقدام در این استان هم اجرایی خواهد شد .


وی افزود : آزمایش های ژنتیک، یک تا 5 میلیون تومان هزینه دارد که آن را تحت پوشش قرار خواهیم داد .
ربیعی با اشاره به اینکه برای نگهداری معلولان هم 600 هزار تومان در نظر گرفته ایم، گفت : برنامه دولت این است که نگهداری از مراکز به سمت خانه سوق پیدا کند و از خانواده صورت گیرد.
وزیر تعاون افزود: هم اکنون، 20 درصد حداقل دستمزد را نیز پس از تصویب برنامه به زنان سرپرست خانوار اختصاص خواهیم داد که به ازای هر فرزند 10 درصد اضافه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha