نتایج تحقیقی که توسط جمعیت مبارزه با دخانیات صورت گرفته است نشان می دهد 60 درصد سیگاریهای حرفه ای موافق چاپ تصاویر هشدار دهنده بر روی پاکتهای سیگار هستند.

در این تحقیق از 581 فرد مصرف کننده سیگار که 512 نفر از آنها مرد با میانگین سنی 40 سال و 69 نفر زن با میانگین سنی 34 سال بودند سوالاتی در رابطه با این تصاویر پرسیده شد.

یکی از ویژگیهای پرسش شوندگان حاضر در تحقیق انجام گرفته از سوی جمعیت مبارزه با دخانیات میانگین مصرف سیگار در مدت زمان 24 سال برای اکثر آنها بوده است.

نتایج تحقیق نشان می دهد بیش از نیمی از این افراد بعد از 6 ماه از آغاز چاپ تصاویر هشدار دهنده بر روی سیگارهای موجود در کشور همچنان از سیگارهای بدون تصویر استفاده می کنند.

یکی از نتایج جالب این تحقیق از موافقت بیش از 60 درصد این افراد سیگاری با چاپ تصاویر هشدار دهنده بر روی همه پاکتهای سیگار موجود در کشور حکایت می کند. این نتایج در حالی رخ می دهد که خود این افراد همچنان از سیگارهای بدون تصویر هشدار دهنده استفاده می کنند.

علاوه بر این هشت درصد از افراد حاضر در این تحقیق دلیل مراجعه خود به مراکز درمانی برای ترک سیگار را مشاهده تصاویر هشدار دهنده روی سیگارها عنوان کرده اند.

همچنین در حدود 55 درصد از این افراد در رابطه با نوع تاثیری که مشاهده این تصاویر بر آنها گذاشته است پاسخ داده اند با دیدن این تصاویر تصمیم گرفته اند مصرف سیگار خود را کاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha