پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص رانندگی در شب به رانندگان توصیه کرد اقدامات لازم را برای ایمنی بیشتر در هنگام رانندگی انجام دهند

توصیه‌های پلیس برای رانندگی شبانه در سفرهای نوروزی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، قدرت بینایی انسان در شب به شدت کاهش می یابد و برای تشخیص اشیاء از یکدیگر به مقدار قابل توجهی تنزل پیدا می کند.

درصد عمده ای از تصادفات در شب اتفاق می افتد و یکی از علت های اصلی افزایش سوانح رانندگی شبانه، تاریکی هوا و محدود بودن دید راننده است. در این حالت حوزه دید راننده منحصر به محدوده ای می شود که به وسیله چراغ های وسیله نقلیه روشن شده است.

از سوی دیگر استفاده از نور بالا سبب می شود قدرت دید رانندگانی که از رو به رو آیند به شدت کاهش یافته و در نتیجه قادر به تشخیص مطلوب وضعیت مقابل خود نباشند. پس راننده ای که با نور بالا حرکت می کند نه تنها به هدف خود که روشن کردن هر چه بیشتر سطح جاده است نمی سد، بلکه باعث تغییر مسیر و انحراف رانندگان رو به رو شده و سبب ساز حادثه می شود.

به همین علت به رانندگان توصیه می شود برای رانندگی در شب بخصوص در سفرهای نوروزی شیشه های خودرو خود را کاملا تمیز و از سالم بودن چراغ های وسیله نقلیه اطمینان حاصل کنند. با سرعتی حدود 15 تا 20 کیلومتر کمتر از روز حرکت کرده و به علایم راهنمایی رانندگی از جمله خط کشی ها، تابلوها و چراغ های راهنمایی توجه کامل داشته باشند.

اقدامات لازم برای ایمنی بیشتر در رانندگی شبانه

1- هنگام رانندگی در شب اگر احساس خستگی و خواب آلودگی می‌کنید، از ادامه رانندگی منصرف شوید و استراحت کنید.

2- هرگز به نور بالای اتومبیل هایی که از رو به رو می آیند خیره نشوید، بلکه حاشیه سمت راست یا خط سفید وسط جاده نگاه کنید.

3- هیچگاه و بخصوص شب ها در قسمت آسفالت جاده اتومبیلتان را متوقف نکنید، زیرا تشخیص آن برای دیگر رانندگان مشکل است.

4- چنانچه از مسیری عبور می کنید که نور کافی ندارد، مراقب عابرانی باشید که ممکن است لباس تیره پوشیده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha